A True Hartvig-Story

Jag har en vän. Hans namn är Andreas Hartvigsson och bor i Kungshamn. Ett av hans största nöjen i livet är att reta mig. Men han vet om en sak, och det är att det inte är värt att plåga mig, jag har ju ett grymt motvapen – mitt lilla krypin där jag skriver exakt vad jag vill.

 

Welcome to a true Hartvig-story.



Martin Ove, en underbar pajsare.



Hartvig – Kungshamns stekigaste gubbe.


Hartvig och Martin-Ove, båda uppväxta i Kungshamn, var för ungefär tre år sedan i Turin och Italien för att kolla på Champions League-fotboll, Juventus mot Arsenal. Efter matchen som slutade 0-0 gav sig Kungshamns-duon ut på stadens gator där de träffade två italienare och samtalet var igång.

 

Italienarna: – Guys, where are you from?

Kungshamns-duon: – Where from Sweden.

Italienarna: – Ah yeah, we know  about ABBA.
 

Konversationen avslutades ungefär där och Kungshamnarna traskade vidare i Turin, men Hartvig kunde inte sluta att grubbla. Han stannade sin kompis Martin Ove och ställde frågan:


– Hur fan visste Italienarna att vi var från Kungshamn… ?



Hartvig, man ska inte kasta glas i stenhus…


// Joel

Kommentarer
Postat av: kd

joel du kan ändra till att man inte ska skjuta med hagelgevär i glashus. haddå e maaaaaaaagiskt körka!!!

2010-04-29 @ 16:10:58
Postat av: Erik

Hahahahaha



Dra åt helvete, det var då fan nåt av det bästa jag hört på länge.



Tiltas leker Iq

2010-04-29 @ 20:34:44
Postat av: Nisse i Bläsen

Jag har löst fallet med hur italienarna kunde veta att dom var från Kungshamn. Det hördes på dialekten förstås. Den går inte att ta miste på!

2010-05-05 @ 00:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback