Answer My Question Jerk!

Jag har aldrig sett Pelé spela, jag har heller aldrig sett Maradona och jag har heller aldrig sett en fotbollsspelare lika bra som Leo Messi.

 

Jag kanske är dum och tar i, men vill ändå lyfta frågan.

 

Är Messi den bäste genom tiderna? Måste han vinna VM och prestera över en längre tid? Jag tycker hur som helst att han har alla förutsättningar för att en dag bli den bäste.

 

Ibland ställer jag dumma frågor, men denna tycker jag faktiskt är relativt befogad.

 

God natt och dröm sött om Leo, vilket för övrigt är ett väldig fint namn och en förbannat bra fotbollsspelare.

// Joel

Kommentarer
Postat av: Oscar

Frågan är absolut befogad, även om han inte är bäst ännu. Eller ja.. Han är bäst sett till kvalité, men det är ju egentligen ointressant då Maradonna inte haft dagens förutsättningar till exempel. Det som är intressant är ju kapaciteten sett till omgivningen.



Håller med dig - Messi har förutsättningar att bli bäst.

2010-04-07 @ 19:33:40
Postat av: Källén #2

När vi ändå talar fotbolls-virtouser kan man inte undvika att nämna den allra störste. Se länken - there's only one #23.

Postat av: Hasse

Väldigt svårt också att jämföra en flyfotad dribbler som Messi med en fältherre som Beckenbauer exempelvis. Men i min värld måste man vara bra över en längre tid för att vara världens bäste - kanske inte nödvändigtvis vinna något med sitt land, för på det planet måste man alltid ha lite flyt vad gäller övriga spelare. Zlatan kan väl till exempel räknas som den bäste (med konkurrens) i Sverige genom tiderna. Ändå har han aldrig vunnit något med Sverige. Det gjorde såväl Brolin som Gunnar Nordahl.



Och visst, Messi är just nu minst lika bra som någon annan varit tidigare. Men det är nog inte det man i grunden avser när man pratar om den bästa genom tiderna. Messi har varit riktigt bra i sisådär tre år, så det saknas en hel del. Men håller han den här nivån - ja, då är han helt klart där uppe och fajtas.



Sedan tycker jag alltid att en bra spelare gör laget bra. Det gör Messi - i viss mån. Men det är ofta därför många anser Pelé bättre än Maradonna - för att han var en fair player som alltid hyllade laget. Och det tycker iaf jag har med saken att göra.

2010-04-09 @ 12:45:13
Postat av: Joel

Good talk Hasse. Håller med dig om mycket.



Källén, första målet Gravem gör mot Skärhamn säger allt om nummer #23.

2010-04-09 @ 14:45:44
Postat av: Pettsson

Kom igen nu Joel! Här sitter man en sleten LÖRDAG på jobbet å ska försöka fördriva tiden. Joels blogg tänkte jag, den e alltid trevlig, men icke, har du dratt på ny semester eller? Skärpning Steven! Ja vill ha mer inlägg, Gärna lite filmer från Skottland, fast de kan vi ta på FB! Ha en trevlig helg!

2010-04-10 @ 09:30:09
Postat av: Nisse i Bläsen

Pelé var en komplett spelare!

2010-04-11 @ 11:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback