Blandad soja med varierad kvalité

Vi har lite händelser att ta igen.

Med våra grövsta arbetshandskar tar vi tag i ”skiten”.

Jag kastar upp tennisbollen i luften och drämmer till med mitt brännbollsracket, så får vi ser vart texter, videos och bilder hamnar…

 

Jag blev lite rädd igår, det måste jag erkänna. I en kommentar under min senaste text kunde jag läsa följande:

 

”Kom igen nu Joel! Här sitter man en sleten LÖRDAG på jobbet å ska försöka fördriva tiden. Joels blogg tänkte jag, den e alltid trevlig, men icke, har du dratt på ny semester eller? Skärpning Steven! Ja vill ha mer inlägg.”

 

Inlägget var skrivit av Mattias Petersson och när han brummar till, ja då gör man som han säger, det är liksom en oskriven lag. Annars åker man på ett par tunnlar under nästa träning.



Matte och Bladh.


Mattias har en favoritlåt som han gillar mer än någon annan. Här kommer den fast i en väldigt annorlunda version. Världsklass!





Så nu sitter jag här och bloggar samtidigt som jag är lycklig och kär.

 

Väldigt många vet om det, men kanske inte alla. Här och nu kan jag stolt presentera att jag för en knapp månad sedan blev tillsammans med en underbar jenta vid namn Iselin. En lyckospridande tjej från Norge, som för tre år sedan flyttade till Sverige på heltid.

 

Många har frågat mig om vårat förhållande är ”Facebook-officiellt” och svaret har alltid varit nej, men nu skulle jag vilja påstå att vi är ”Blogg-officiella”.



Iselin og Joel.  


Idag, den 11 april är en stor dag, det är nämligen den stora ”Tuffe Uffe-dagen”. Med andra ord är det min namnsdag och igår, den 10 april var det en som skulle vara ännu värre. Då fyllde min far år, 51 vårar.

 

Som vanligt vaskade jag och syrran fram en rolig present. Denna gång blev det en skiva med The Baseballs och tre biljetter till bandets konsert på Trädgårn i Göteborg den 25 april. Då kan det bli bra drag på familjen Hansson.

 

Sedan jag var 16 år ungefär har jag sett dåligt. Jag har testat linser, men mitt korta tålamod ville annat. I onsdags tog jag tag i problemet och skaffade mig glasögon. En galen och märklig syn. Mitt ”fel” är att jag ser dåligt på långt håll, vilket jag har haft ont av när jag kört bil.



Glasögonormen Joel snart verklighet.


I slutet på mars drog LFF:s A-trupp till Skottland för lite uppladdning inför seriestarten den 17 april. Här kommer lite officiella bilder tagna av lagets egna paparazzi – Patrik Moberg…



Eddie kör en fin min under inkilningen.


Vi gjorde ett besök på Auchentoshan distillery.


Källén och Eddie provsmakar den lokala whiskeyn.



Vissa klädde ut sig till Celtic-supporters! Haha.



Och andra tog ännu seriösare på uppgiften...



Celtic-Kilmarnock 3-1. Dålig stämning, inte fullsatt, Keane satte två baljor, Johan Mjällbys återkost till Celtic Park.



Måååååååål!



Räkan på planet mot Glasgow.



Det blev lite sång på tåget mot centrala Glasgow.



Love is in the air. Fylking and Hula.



Våra rum. Dubbelsängar. 12 och 12. Euro Hostel, grymt centralt.



Precis när vi skulle börja vår inkilningen på kvällen började brandlarmet att tjuta och alla i den stora byggnaden fick ta sig ut mitt i kalla kvällen.




The whole gang minus ett par gubbar.



På tal om annat...

visste du att komikern Magnus Betnér kommer till Hotellet i Lysekil den 1 juli. Det hade jag missat helt. 

 

… Liverpool och Fulham är de enda engelska lagen som denna säsongen har chansen på en europeisk titel…

 

… jag är igång och tränar igen. Grymt kul och foten känns helt okej. Jag var till och med och spelade mot IFK Uddevalla i onsdags.


Dagens låtar:









Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!



Kommentarer
Postat av: Anton

Bra comeback joelano ;)

2010-04-11 @ 13:43:09
Postat av: Matte

Bra jobbat Hansson, de gäller att ta kretik på rätt sätt å de gjorde du med bravur!

2010-04-13 @ 11:59:57
Postat av: Spyker Carlsson

Bilden från tåget måste ha tagits tidigt, för jag tycker Räkan står upp?

2010-04-13 @ 17:00:51
Postat av: Joel

Stämmer CC. Räkan hade inte ens hunnit sätta sig innan kortet var taget.



Matte// Din önskan är min lag.

2010-04-14 @ 13:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback