Bröllopsfotografen Joel

Där e han juuuuuu!

Den där Joel som de senaste dagarna har försvunnit med vinden.

Dagens schema är också fullspäckat and here it is…

 

Men först. Vi drar på spänningen.

 

Ni kanske har sett filmen ”Bröllopsfotografen”? I onsdags fick jag ett erbjudande att vara just: Bröllopsfotograf under en heldag i Fiskebäckskil lördagen den 24 april. Jag tackade nervöst ja.





Ett par från Stockholm, med lite släkt häromkring, gifte sig igår, lördag, Sanna och Carl.

 

Jag fick följa dem tätt under deras hittills största dag i livet, sjukt kul med facit i hand, jag har iofs inte sett bilderna på datorskärmen ännu, så ska inte ta ut något i förskott.

 

Det blev fotografering i berg, på stranden, i kyrkan, på en båt, utanför och på Gullmarsstrand där hela festen hölls. Jag var alltså med från ungefär 13.00 och var hemma vid 02.45. Jag hade också som uppgift att filma i kyrkan och alla kvällens tal.


När bilderna är redigerade tänkte jag slänga upp ett axblock här på bloggen.  



Lite stolpar från dagen:

  • OM jag i framtiden får äran att gifta mig, då ska jag göra allt för att få Fiskebäckskils präst. Han hade självdistans, kunde skoja (hela kyrkan började skratta två gånger tack vare honom) och han hade ett lugn som bara var för härligt. Honom ska jag ha om jag får bestämma!

  • Innan igår hade jag bara varit på ett bröllop så mina referenser var väl inte väldigt bra. Men talen, det hölls runt 15 stycken, många var helt fantasiska. Att folk kan prata inför en publik med över 100 personer så bra. De var roliga, smarta och tänkvärda.

  • På kvällen bjöds det på tårta och inte vilken som helst och jag var inte sen med att smaka.  Jag tror det måste ha varit den godaste jag någonsin ätit. Det var en slags chokladkaka i botten med hallon, smarrig kräm och min favorit högst upp – marsipan.

  • På slutet blev det givetvis dans. Och då behövs det musik. Kvällens DJ spelade max tre låtar under två timmar som inte jag vråldiggade. Han spelade helt galen bra musik, gammal som ny. Han skulle Sjökanten anlita!

Ne nu börjar det bli bråttom. Jag testar att stressa en gång. Har jag gjort det hela veckan så kan jag lika gärna fortsätta inom samma tema under söndagen.

 

Idag är det nämligen match. Henån-LFF och därefter åker jag direkt ner till Göteborg för att titta på The Baseballs tillsammans med Pappi och Syrri. Ännu en sen, men förhoppningsvis rolig kväll väntar.

 

Nu ringde matklockan. Pastan är klar. Nu kör vi!

 


Min tillfälliga Spotifylista.



// Joel

Kommentarer
Postat av: Hasse

Du skulle varit med när undertecknad DJ:ade på sina bekantas bröllop. Hade Joel varit där då hade hans ben inte varit stilla en sekund.

2010-04-25 @ 20:05:53
Postat av: Hartvig

men du kan väl lika gärna boka prästen direkt, för ska du fortsätta toffla i denna takten så lär det bli bröllop inom ett år! träskalle...

2010-04-27 @ 08:30:34
Postat av: Joel

Hasse// Jag brukar falla för dina låtlistor så jag hade nog garanterat börja dansa, om det så varit att jag haft kameran runt halsen.



Hartvig// Du är en rolig figur. Innan veckan är slut kommer mina läsare också förstå det...

2010-04-27 @ 08:45:40
Postat av: Nisse i Bläsen

Du skall få lite tips om bröllopsmusiken i kyrkan till ditt förestående bröllop. Som ingångsmarsch föreslår jag "Gladiatorernas intåg" och som utgångsmusik "Fångarnas kör" ur Nebucarnessar.

2010-04-27 @ 20:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback