Bröderna Karlsson, Pinnevik och taxikörkort

Är nyss hemkommen efter en förbaskat skön dag i bergen omkring Pinnevik.
Har snart tänkt tvätta bort saltet från min ljuvliga kropp.
Men först tänkte jag recensera en riktigt käck film – Bröderna Karlsson.


Egentligen klarar jag mig själv och tycker det är minst lika dejligt att ligga vid stranden helt själv. Då kan man slappna av till 110 procent, göra e x a k t det man själv vill. I mitt fall handlar det om att sola, lyssna på dokumentärer från Sveriges Radio, bada och lusläsa Aftonbladet och Expressen.

 

Men idag ville jag ha en vän vid min sida. Tyvärr var ingen av alla jag ringde tillgänglig så jag fick åka till ICA själv, plocka ihop min sallad, handla bröd, köpa min Loka och ett par kvällstidningar. Därefter begav jag mig mot Pinnevik.

Efter ett par timmar kom Lina som jag fick lurat i plurret, men sedan gick solen i moln och nu sitter jag här.

Tänkte snabbt hoppa in i duschen innan jag tänkte sova lite snabbt innan träningen för att ladda batterierna som för tillfället är väldigt låga.

Igår, klockan 19.00, satt sex förväntansfulla ungdomar, jag, Isabel, Iselin, Hula, Josefin och Fylking, i Folkets Hus i Lysekil. Där väntade komedin ”Bröderna Karlsson”. Jag hade sett trailern för ungefär tre veckor sedan och hade höga förväntningar.

Efter de först 20 minuterna undrade jag om filmen var ett dåligt skämt eftersom jag enbart halvskrattat ett par gånger. Men den tog fart och som den gjorde det!

 

Garven kom på ett löpande band och missförstånden på duken flödade. Filmen var lite som Rena Rama Ralf (jag köpte förövrigt den boxen i fredags) där Bettan hela tiden anklagar den snälle Rolf för en massa hemskheter när det i själva verket är Nisse Pisse Päronpung som är boven i dramat.




Hur som helst, ett hett biotips är Bröderna Karlsson som var en förbannat rolig film.

 

Slutligen så är jag sugen på att tjäna lite extrapengar och är på allvar intresserad av att ta ett taxikörkort. Men det är lång väg dit…


Dagens låt: Tove Styrke – Million Pieces




// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback