Min vän, min passion, min favorit – Premier League till Valbogatan

Kostar det så smakar det.

Från och med idag har jag tillgång till all sport jag behöver.
Har precis kastat ut Canal+ Sport och välkomnar istället varmt min nya kära vän – Viasat Sport.

 

Min Premier League-säsong är räddad och min abstinens inför premiären av världens bästa har minskat något. Jag har nämligen beställt Viasat Sport-paketet vilket känns förbannat gött och i plånboken.
 


Medan jag ändå var i farten köpte jag Eurosport 2, där Bundesliga sänds varje vecka.
Så smart och rolig är jag. Den tyska fotbollen är verkligen på frammarsch och om jag inte missminner mig rankas den högre än Serie A. Bundesliga har blivit en jämn liga i toppen med fartfyllda matcher på både plan och läktarna där alla slår alla i målglada tillställningar.

Nu har jag tillgång till:
Premier League
Champions League

Ligue 1, franska ligan
Bundesliga
FA-cupen
Tyska cupen
Formel 1
NHL
KHL
Europa League (extra viktig i år)
The Championship
Holländska ligan
Superettan

Plus mycket mer!

 

Jag har olika känslor för gruppen Kent. Jag har lyssnat en del på dem och sett Eskilstuna-gänget live två gånger. När jag gick på högstadiet fastnade jag för albumet Vapen & ammunition.

 

Sedan dess har jag inte lyssnat sönder Kent och jag kan knappt höra vad sångaren Jocke Berg sjunger. Är det på svenska eller franska? Hur som helst, för ett par dagar sedan skickade min syster en låt som stavades ”Utan dina andetag”.

Jag kände igen den eftersom jag hörde den på ett bröllop i våras, men jag hade verkligen inte en aning om att det var Kents låt och att det var Jocke Berg som skrivit texten.

 

Nu har jag den på hjärnan och det är du som avgör vilken version som är bäst.

// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback