En händelserik julhelg...

Det har hänt både mycket och lite under julhelgen.

Tomten har varit på besök, det har spelats ishockey, dansats på Havsbadet och söndagen har varit mega-slapp.

 

Vi börjar i rätt ordning: Julafton.

Vi tog oss till pappa, såg på Kalle, käkade och sedan hände något. Vi fastnade i en massa gamla videos från när jag var ungefär tre år och Isabel ett. Filmer där vi leker, velar, är på kalas, stranden, ja allt.

 

Och det blev hela tiden ”en film till” så till slut tror jag att vi kollade till runt 20.00 och vi fick skynda oss med julklappsöppningen innan Svensson Svensson som min familj värnar varmt om.

 

Vad hittades då i paketen? Nja, egentligen inte så många överraskningar, men iaf några som är värda att nämna. En bok, parfym, pengar, en rolig kalender och lite till.

 

Det absolut roligaste var en present som jag och Isabel gav bort till både mamma och pappa. De fick var sin Roxette-biljett och med andra ord ska hela familjen till Trädgår’n i Göteborg den 24 juli för att gå på en grym konsert.

 

Eftersom vår kärnfamilj aldrig umgås ensamma längre, förutom julafton, så ska det blir hur kul som helst att åka och kolla på Roxette.



Tjockisen, min och syrrans favoritskådis under Kalle Anka. Kingen.



Hela gänget inklusive hundar och minus Isabel och Farmor.




Nu när jag och Isabel har blivit äldre har farmor fått två nya favoriter – våra hundar, Abbe och Wilma.




Ibland tror jag inte pappa fattar att bilder vi tar med kameran kommer ut på internet. Sveriges mest omogna 51-åringen. Men, jag gillar ju han ändå. Mamma ler iaf i gammal god form.




Haha, pappa och Isabel. Magiskt bra och de gamla filmerna från barndomen fick oss att skratta konstant. Magi.


Det blev snabbt juldagen och efter lite städning gästades jag av Micro, Fylking och Hula. Vid 12.00-snåret började de första procenten alkohol nå våra kroppar och en dryg timme senare var vi på väg till Gullmarsborg och juldag-öl-hockey.

 

Jag tog på mig grillerna första gången på fyra år och för första gången i mitt liv hade jag en full hockeyutrustning på mig. Hjäm, knäskydd, axelskydd, suspensoar, ja hela kittet. Det var stort – i dubbel bemärkelse.

 

Alla 25 spelarna plus publik sjöng nationalsång, såklart, du kan lyssna på oss här, innan det var dags för nedsläpp och entré på isen för en Joel Hansson som bara kan åka översteg åt ena hållet, plogar när han ska stanna och absolut inte kan åka baklänges.

 

Men oj så skoj det var, trots att jag var överlägset sämst av alla på rinken, att lira med riktiga skydd och bara spela hockey.

 

Ett grymt roligt initiativ som jag förstått är en riktig tradition, men som jag deltog på för första gången och förhoppningsvis får jag kontrakt även nästa år…



Det tog tid att få på sig all utrustning som jag snällt fick låna.




En mörk nationalsångs-bild.




Full fart.


Eftermiddag blev kväll, förfest blev utgång och nu kommer vi till en känslig del i programmet. Ska jag skriva detta eller inte? För det är så här, som min gamla arbetskompis sa till mig på H-Fönstret med bosnisk brytning.

”Joel, det finns både framdelar och bakdelar med allt”.

 

Men jag kör, jag bjuder på den här delikatessen.

Det är så här, nästan alla mina kompisar har årskort på Havsbadet, men jag har av någon anledning aldrig skaffat mig det. Men igår var det juldagen och då är det alltid mycket folk, så därför hade jag inhandlat ett förköp, kvällen till ära.

Jag lämnade min biljett till vakten och gick in. Drack, dansade, umgicks.

 

Idag, blev det givetvis snack om gårdagen och då slog det mig.

– Faaaaaaaaaaaaaaaan! Jag betalade ju inträde igår på Havsbadet trots att jag hade förköp.


Smaaaaaaaart där Joel. Det är tur att du tjänar multum på LP, så att du har råd att betala dubbelt, 300 kronor, för en gång istället för 150 kronor. Visserligen hade jag förbannat skoj inne på krogen, men nästa gång ska jag försöka hålla bättre i pengarna.

 

Senast jag var på Havsbadet så gick mina glasögon sönder… nu betalade jag dubbelt inträdde.

 

Det går bra nu, pengarna rullar runt som dom ska nu… Träskalle!


//
Joel


Kommentarer
Postat av: Hartvig

du e inte särskilt smart vanligtvis och du blir faaan inte smartare av alkohol!

2010-12-27 @ 01:20:32
Postat av: Kingen i Bingen

Och inte faaaan kan du hjälpa mig att bli smartare. Men biljetten till Tallinn är redan betald? Eller ska jag betala när jag går ombord på färjan?

2010-12-27 @ 19:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback