"Fy fan va skönt"

Det var i tisdags som det hände.

Lysekil åkte ner till Göteborg med sin bästa uppställning på år och dar bestående av Isabel, Alikan, Joel och Kajsa.

Alla var vi där för att se vår älskade Oskar Linnros – årets svenska stjärnskott.

 

Jag ska erkänna att vissa Facebook-psykningar strax före avfärden gjorde mig orolig. De syftade på att Oskar Linnros inte alls var lika bra live som han är på skiva. Mina förväntningar drogs ner och jag åkte på den hala vägen mot Göteborg med ganska låga förhoppningar.

Vi klev in genom entrén på Trädgår’n i Göteborg, lämnade jackorna i garderoben och begav oss in mot scenen.



Live är bra grejer och särskilt med Linnros.


Musiken började spela, det var musiken till låten ”Från och med Du”, men texten var annorlunda! Istället för den ”vanliga” sjöngs Robyns ”Dancing on my own”. En liten udda men grym inledning.


Sedan brakade det loss och då såg det ut så här:



 


För alla som vet så är läget på följande vis. Oskar Linnros har kommit ut med ett album som singelartist och det heter ”Vilja Bli”. Det innehåller elva låtar där fem är magiska tracks, fem pissdåliga och en halvbra.

 

Jag var rädd för att den gode Oskar skulle lira alla de dåliga bitarna som utfyllnad, men det gav han blanka fan i och det är jag glad över. Priset blev att konserten endast varade i 45 minuter, men de var å andra sidan helt grymma som han hade spetsat till med lite andra låtar som han producerat och sjungit tidigare.



Alikan och Kajsa har tydligen sagt följande: "Lägg nu fan inte ut några fula bilder på bloggen". Saken är den att jag inte hittade några fina, men på den här är alla fula så den får funka :)


Visst Linnros har ingen Springsteen-repertoar, ingen Hellström-energi eller texter som Winnerbäck. Men han har något annat, exakt vad kan jag inte riktigt peka på. Klart är iaf att somliga ljus brinner aldrig ut och att han överraskade mig något enormt positivt och får 3,5 plus av totalt fem.



 

Men veckans konserter i Göteborg slutar inte där. Imorgon, på fredag, åker jag, Isabel, Alikan och Jönsson till Scandinavium för att titta på Idol. Visserligen har min stora favorit Andreas Weise åkt ut, men va fasen, det kan nog bli käckt ändå. Nu håller jag på denna killen… 



På tal om Idol. Ser ni ser en stor skylt/plakat med ”Fylking” på så är det vi…

 

Natten spenderar vi grabbar i gänget hos KD och Hartvig där vi värmer upp inför den kommande Tallinn-resan över nyår.

 

På lördag väntar lite shopping, gå på Liseberg och framförallt utgång.

 

Jag säger som Oskar Linnros 1: Fy fan va skönt! 
 

Jag säger som Oskar Linnros 2: Tack hej, fuck dej.


Jag säger som Oskar Linnros 3: Puss! 



//
Joel

Kommentarer
Postat av: Jennie Josefsson

verkar som om det var bättre än när jag va och såg honom i Grebbestad i somras.. Typ 4 strömavbrott! :)

2010-12-09 @ 20:17:48
Postat av: Joel

Haha, jag var SÅ nära att åka på den konserten i Grebbestad. Med facit i hand tackar jag min plånbok som den kvällen sa nej till Oskar Linnros. Ibland är plånboken snäll :)

2010-12-09 @ 23:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback