God jul mina kära besökare

Min kalender påstår att det är julafton imorgon.

Men jag vete fan om den inte ljuger.
Julkänsla?
No no no, my friend.

 

Jag kanske borde skylla mig själv för jag har inte handlat en enda julklapp själv, på riktigt. Den biten har min syster skött och det ska hon ha ett stort tack för eftersom vi ger alla julklappar till våra nära och kära ihop.

 

Hur firar då familjen Hansson sin jul?
Vi är alltid hemma hos pappa i Brastad, tidigare på Backa, nu på Braste. De få som är välkomna in är såklart pappa, men även jag, Isabel, mamma och farmor. Vi är inte så många i vår kära släkt, men vi är däremot riktigt bra och har förbannat kul tillsammans.

Lite regler som min pappa slaviskt följer:
Pappa ska laga Janssons frestelse, ingen annan. Punkt.
När klockan är tre råder absolut tystnad, det är pappas högtidsstund på året. Pratar man är det som att svära i kyrkan. Däremot får han själv sjunga och tala om varenda replik en halvsekund innan de kommer.

Julklappsutdelningen sker alltid efter Kalle Anka.

När klockan är 21.00 ska alla skratta till ”Svensson, Svensson” på SVT.

 

Jag har förberett julafton med att köpa förköp till Havsbadet på juldagen, handla på Systemet, hämta biljetter till en viss stor konsert i sommar och mentalt förbereda mig inför hockeyspelandet i Gullmarsborg på juldagen.

 

Sedan kom jag hem, satte på filmen ”The Experiment” och plötsligt hade en och en halv timme bara flugit sin kos. Jäklar vilken bra rulle asså. Den var så grym att jag till och med ville kolla på hela eftertexten.

 

Tack min Jonas Larsson som tipsade om The Experiment.


 

Nu har vi kommit till dagens musikavdelning. Jag skippar allt struntprat och går på tonerna med en gång.

 

Smashing Pumpkins – Disarm  

Band of Horses – Compliments

Neon Trees – Animal 



Sist men inte minst önskar jag alla en riktig god jul!


Samtidigt höjer jag mitt whiskey-glas som är serverat med kall Grythyttans Skogsglögg.

Inte många rätt där, men hur som helst… Skål!

// Joel

Kommentarer
Postat av: Hasse-Brasse

Smashing pumpkins? Nice wörk!

2010-12-26 @ 21:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback