Hästliniment, arbetskväll och tidig färja...

Gnägg gnägg.
Nej, jag har inte börjat spela på V-75.
Däremot har jag precis smörjt in mitt lår med fantastiskt mycket hästliniment.

 

I går, torsdag, precis före stängning sprang jag in till Mackan Gummi på Team Sportia. Jag var där för att handla lite material i förebyggande syfte. Det är nämligen så att jag återigen, precis som varje vinter, har sträckt framsidan av mitt högra lår.

 

Visserligen vet jag inte än om det är en riktig sträckning, men det känns verkligen så. Till det tråkiga hör att det är inomhus-cup imorgon lördag (vi ska åka med 06.20-färjan, pust) i Svanesund. Eftersom jag hemskt gärna vill vara med så smörjer jag mitt lår hela tiden för att få igång lite blodcirkulation för att på sätt kanske kunna spela. På lördag får vi se hur förnuftig jag är i mitt beslut om att lira eller inte.

 

Nu över till jobbfronten.

 

När jag arbetade på H-fönster slutade jag alltid klockan 13.00 på fredagar. Det var alltid sjukt gött och helgen blev nästan en dag längre. Men den tiden är förbi och idag längtar jag lite tillbaka.

Varför? Ikväll tog jag helg vid strax efter 22.00. Har helgjouren denna vecka och var bara hemma snabbt efter jobbet innan jag gick upp till Lussebandyn vid 18.00 och sedan direkt vidare till Gullmarsborg för att kolla Viking som gjorde årets bästa match och vann över Mölndal med 5-2.


Jag ska inte klaga, jag vet, men det är inte jävligt kul att jobba en hel fredagskväll när man antingen kunde ha kollat på Idol-finalen eller gått på Lunas julbord.

 

Dagens klipp:

 

Nu är det bäst för mig att sova.

 

06.20-färjan väntar imorgon bitti.

 

Kul!

 

// Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback