Put your hands up for Idol!

Hela helgen har spenderats i Göteborg och har bland annat innehållit Idol i Skandinavium, shopping och utgång.

Jag har bestämt mig för att börja där allt startade – med Idol.
Summa summarum var det grymt.

 

Hur fungerar egentligen en liveinspelning under ett av Sveriges största Tv-program? Jag vet inte allt, men nu har jag betydligt mer kött på benen efter att ha sett semifinal av Idol i Skandinavium tillsammans med drygt 11 000 personer.

 

Säg så här:
Inget lämnas åt slumpen.

ALLA jubel och burop är tillsagda och publiken manas hela tiden på.

Programledaren Jihde får springa som en idiot mellan vissa taggningar för att vara på rätt plats i tid.

Innan programmet och i de korta pauserna uppträde alla de senast utslagna artisterna, Linnea, Weise, Geir och Elin med var sin låt.

Jacob, från The Voice, var kingen under ett par avbrott.

Bästa uppträdandet för kvällen
De sålde öl, ett stort plus.

 

Nu till de mindre roliga.
I år uppträde ingen Bamse-stor artist som det gjort i semifinalen under de senaste åren. Istället fick vi nöja oss med ett hopkok av Andreas Carlsson.
670 kronor för en biljett är, hur man än vrider och vänder på det, mycket pengar.

Under den långa pausen hände det inget förutom lite bakgrundsmusik, där borde de kunnat arrangera något bättre.

 

Att se Idol på plats var grymt kul, inget snack, men det blir ingen prick över i:et när jag delar ut mitt betyg.



Det spelar ingen roll hur stor lokalen än är, självklart hade Alikan, Joel, Fylking och Isabel parkerat på sina stolar längst fram till… vänster!

 

Lördagen innehöll först shopping, eller ja, jag kollade runt en massa med Fylking, men hittade inget vettigt att tillföra min garderob.

 

Dagen flög snabbt iväg och vips satt vi med en öl i handen hemma hos KD och Hartvig. Även en viss Bickel fick äran att vara med och förfesta.

 

Vi hann knappt börja dricka innan KD la ribban, och det högt.
"Grabbar, bara så ni vet, vi är inte här för att ha kul, vi är här för att subba..."

 

Det blev, som vanligt, mycket skratt och framförallt vel innan vi begav oss mot Avenyn och Valand där natten avslutades. Vissa kom så långt som ut, andra inte. Jag tror du kan lista ut vem om du märker vem det är som fattas på bilderna.



Delar av Thailandgänget var återförenade.
Daniel Voinier: "Går man hem utan någon tjej går man ju åtminstone inte hem ensam, man har Hartvig vid sin sida..."



Hartvig har fullt i glaset... som alltid.



Han är inte snygg, han är inte smal, han är inte svag, men Ingers och Arnes pojk är jävligt rolig med jämna mellanrum...



Vegas/Tiltas/Hartvig skulle härma hur jag såg ut på förfesten. Han e rolig, pust.



Alikan, Lina och Joel. Ibland får man ta det som blir över... ;)


På tal om annat…

 

… har jag lärt mig lite oviktigt vetande under helgen. Om man vill vara normal så kan man klicka sig in på aftonbladet.se, men om man inte vill vara som alla andra så går det lika bra att skriva följande adress: aftonhoran.se 


Har köpt det senaste numret av Offside. Snart ska jag börja smaska i mig långa texter.


Är jag sugen på att se bio till veckan. Det är Micke Persbrandt som är i farten och han brukar alltid vara underhållande. Denna gång i filmen ”Hämnden”.


… så har min ljusblåa skjorta varit borta i över en månad och jag har saknat den som aldrig förr. Boven i dramat? Hartvig hade den hemma hos sig. 


Dagens låt: Robyn – Indestructible




// Joel

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Kostade det pengar att övervara eländet. Jag trodde ni fick betalt... Det har då jag fått varje gång jag varit med i TV! (En gång, 1982).

2010-12-08 @ 01:45:52
Postat av: Joel

Hehe, nu får du berätta. I vilket sammanhang var du i TV 1982?

2010-12-09 @ 16:02:54
Postat av: Nisse i Bläsen

Smögenkväll tror jag det hette. Fredrik Belfrage ledde programmet. Jag och mina kompisar i Lysekil Symphonic Band spelade några låtar ombord på M/S Westkust och nu var det väl också så att jag personligen inte fick betalt. Pengarna gick till Lysekil Symphonic Bands kassa. Men med i TV var jag i alla fall...

2010-12-10 @ 00:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback