Tummen upp för Frida!

Detta är en klassisk fråga:
Vad önskar du dig att du var bra på?
Då svarar jag alltid:
– Att kunna sjunga och spela gitarr.

 

Det två sakerna som är i mina drömmar kan redan tolvåriga Frida från Lysekil. Jag lyssnade på följande klipp för första gången i morse och har säkert sett/hört det 20 gånger sedan dess. Så gullig, så söt, så himla duktig!

 

Hennes framträdande börjar lugnt, men efter ungefär 25 sekunder släpper hon loss och fångar mig som ingen tolvåring tidigare gjort. Det som är allra mest roligt är att hon har skrivit texten helt på egen hand och hittills har klippet visats 329 gånger på Youtube sedan det laddades upp för snart fyra dagar sedan.

 

Alla som läser den här sidan någorlunda regelbundet vet om att jag älskar akustisk gitarr och jag tycker Fridas röst påminner lite om Anna Ternheim. Hon är iaf lik någon svensk artist som sjunger på engelska…

 

Fridas pappa är ingen mindre än tennisfreaken Glenn Andersson. Han ska vara stolt över sin dotter. Och visst märks det vem hon har ärvt håret ifrån :D

 

Tummen upp för Frida!



// Joel

Kommentarer
Postat av: Hans

Påminner absolut om Anna T!

2010-12-22 @ 10:39:54
Postat av: Joel

Att jag alltid ska vara rätt ute. Börjar nästan bli lite tjötigt nu ;)



Jag gillar speciellt hur hon rör ögonen efter en minut. Här snackar vi klass på Lysekils Anna Ternheim :)

2010-12-22 @ 14:29:56
Postat av: Frida

HAHA :)



tack,tack <3

2011-03-03 @ 20:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback