Det brukar gå fort för oss killar...

Detta händer inte ofta, men jag ska försöka att fatta mig kort. Idag har det varit jobb, hjälpa till med loppisen och lite fika på Kungsgatan. Snart blir träning och sedan andra halvlek av Arsenal-Liverpool.

 

Kläderna för dagen är beiga byxor, svarta sockor, blåa kalsonger och en vitgrå-randig långärmad tischa. That’s me!

 

Vet att en viss Robin ”Smeskens” Wickins eftersökt en del matrecensioner i hopp om inspiration. Idag åt jag inte hemma, men däremot på Old House där det serverades ”Afrikansk buffé”. Väldigt gott måste jag erkänna med olika maträtter från Marocka, Somalia, Tanzania, Sydafrika, Madagaskar och allt vad det var.



Afrikansk buffé på Gammelhuset.


Men måste ändå erkänna att förra veckans ”Medelhavsbuffé” smakade ännu bättre!
 

Jag gillar att göra personer delaktiga, därför gav jag min syster Isabel uppdraget att ta fram ”Dagens låt” och här har ni MSN-konversationen som ledde fram till vinnaren som blev ”Johnossi – What’s the Point”.

 

Joel säger (19:08):

bloggar lite nu

ge mej dagens låt!

du får tio min på daj!

Isabel säger (19:08):

uppdrag! me like

Joel säger (19:09):

kööööööör!!!

Isabel säger (19:15):

and the winner is .. bumberebrumrbrummdrumdrum!!!! http://open.spotify.com/track/1ky4XsA3yixgSKZL1ir0VD

Joel säger (19:15):

alla säger att den ska vara så jäkla bra

Isabel säger (19:15):

första gången jag hör den

Joel säger (19:16):

o jag har knappt hört den, good choice sister!

Isabel säger (19:16):

thank you bro!



Här har du vinnaren...






Jag gillar ju det är med "Samma mamma", eller "Lika som bär" and so on...

Under Lussebandyn i december tog jag på mig ett par glasögon, kopplade på mitt underbara leende och ja... Vem är Joel Hansson egentligen lik? Jag vet, vet du?





Tack för idag, nu ska det springas bort fett i Kronbergshallen!

Over and out.

//Captain Joel!

Kommentarer
Postat av: Räkan

Fabio....

2010-02-10 @ 19:59:10
Postat av: Anonym

När är det dags för mig att få tipsa om dagens låt?

2010-02-10 @ 21:32:53
Postat av: Hasse

Det var jag som sa det.

2010-02-10 @ 21:33:16
Postat av: Sanna

Ser man på. Kul läsning såhär på morgonkvisten .. och en bra start på dagen :)

Bra låtval Hansson!

2010-02-11 @ 07:17:53
Postat av: Nisse i Bläsen

Föreslår en låt med Kepz. Kommer snart en CD!

2010-02-11 @ 13:06:22
Postat av: Joel

Hasse// Jag har stora planer för dig här på bloggen, du kan vara lugn, likaså Nisse i Bläsen :)



Ja Räkan, Fabio är rätt förnamn, men sedan? Cannavaro?



Sanna// Det är syrran du ska tacka för låtvalet.



Ha det gött allesammans! Kärlek.

2010-02-11 @ 15:40:29
Postat av: Bengan

Lite för munter för att vara lik Capello.

2010-02-12 @ 17:17:14
Postat av: hartvig

nu kommer jag inte på vad han heter men du e lik han i roy och roger, de med macken...

2010-02-13 @ 09:32:04
Postat av: Pajen

Percy nilegård!

2010-02-13 @ 18:01:32
Postat av: Joel

Ni har rätt allihop... förutom Hartvig.

2010-02-15 @ 08:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback