Packlista, intervju och frågetecken

Nu är det bara timmar kvar tills jag lyfter mot mitt livs (?) resa. De senaste dagarna har jag drabbats av den så kallade ”Resfebern” och det känns i hela kroppen att det snart är dags.

 

Men vart är det jag ska? Helt ärligt, för två timmar sedan hade jag ingen aning, förutom att det var till Thailand, eller Siam som det hette tidigare, men Google har gjort sitt jobb och nu är jag något bättre uppdaterad. När det gäller utlandsresor är jag aldrig den som bokar, planerar och så vidare, det överlämnar jag till andra som har bättre koll.

 

Mitt jobb är att betala resans kostnad, hänga med och liksom vara en ”go gubbe”. Jag bryr mig inte så mycket om vart vi ska åka, bara jag får hänga med.

 

För att få lite bättre koll, jobbade jag över lite, och slog jag en signal till vår reseledare Hartvig. Precis som vanligt var det jag som ställde frågorna och den som fick fylla i svaren var Andreas Hartvigsson som han egentligen heter. Observera att det alltså inte är mina svar utan reseledarens…



Hartvig var även den som skötte klassens studentresan till Bulgarien då han såg ut så här.



Hur lång tid tar flygresan?

– 12-13 timmar plus tiden vi mellanlandar.

 

Vart ska vi mellanlanda?

– Frankfurt och Singapore.

 

Vart i Thailand ska vi åka?

– Patong som ligger i området Phuket.

 

Ska vi resa runt eller bara vara på ett ställe?

– Tanken är att vi ska resa runt till lite olika ställe, jag tror det blir för tråkigt att stanna på ett och samma ställe under tre veckor.


Hur varmt är det där just nu?

– 35 grader i luften och 30 i vattnet.


Vad ska vi göra?

– Vi ska utforska regnskogarna och kolla de kulturella skillnaderna mellan Thailand och Sverige.


Vad kan jag förvänta mig?

– Magrutor efter alla skratt och en ny innebörd av vad ”subbing” betyder eftersom du är från ”Lychill”.


Kan det bli bra drag?

– Det kommer att bli böööögigt bra drag!


Jag tackar Hartvig för de svaren och kan berätta vidare att jag igår spånade lite lätt på en packlista/saker jag måste göra:


Pass

EU-kort

Solkräm, hudkräm, after sun

Lapidus-bok

Tidningar

Överför musik

Tabletter

Solbrillor

Kamera

Keps

Vårjacka

Laddare och adapter

Växla + överföra pengar

Kortlek

Pisse-laddar

Myggnät

Kolla adresser

Ge lösenord till bloggen

Cyklop

Flygbiljetter

Betala räkningar i förväg

Kopiera passet

Anteckningsblock

Öronproppar

Bakrus tabletter

Telefonabonnemang

Växla sparbössan

Träffa farmor
 

Vad har jag glömt?



Vid 15.30 idag, söndag, ringde min bästa kompis Daniel Jönsson. Han förklarade för mig att han hade världens idé. Han började prata och berättade att hans kontrakt på sin lägenhet i Göteborg går ut den 1 mars. Tanken var att Jönsson skulle flytta hem till sina föräldrar, men nu kommer han istället att flytta in hos mig.


Vi har alltid gått bra ihop, oavsett om det gäller kläder eller boende.


Till att börja med är det tills jag kommer hem, sedan får vi se hur länge jag orkar med honom…

Känns skönt att någon kommer att titta till min lilla lägenhet på Valbogatan. Känn dig som hemma, You´re Welcome grabben!



Dagens låtar som går i samma tecken: David Guetta feat. Estelle - One Love, Alexandra Burke feat. Flo Rida - Bad Boys, Chris Brown - I.Y.A, Rihanna feat. Lady Gaga - Silly Boy [Eva Simons].






















Ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback