Vårens stora tävling!

Under våren kommer åtta deltagare att göra upp om den prestigefyllda titeln. Efter fem deltävlingar vet vi vilket par som är de slutgiltiga och värdiga mästarna av LFF:s femkamp 2010. Idag, lördag, avgjordes den första bataljen. Var? Bogart/Hemmakväll. Sport? Biljard.

 

Det mesta var i sin ordning när den första deltävlingen skulle äga rum. Det var sagt att vi alla skulle samlas vid Bogart 12.00. CC & Co var givetvis där i tid, jag kom tio minuter för sent (befogat) och Fylking fick vi ringa och väcka. Så långt var det inga större överraskningar…

 

Det bör även tilläggas att Väggen la ribban direkt med en kommentar som fick oss andra att stanna till.

 

”Bara så ni vet gubbar, så har jag inte spelat biljard på en månad”.

 

Okej, en annan har inte spelat sedan högstadiet och min grund som spelare la jag hemma i Jönssons källare i mitten på 1990-talet.




Innan vi drog igång lottades lagen:


Överraskningsduon Fylking/Källén.



Räkan/Väggen.



Joel/CC.



Moberg/Bengan.


Vi spelade inte ”vanlig” biljard utan någon variant som tydligen kallades för
”9-ball”, något helt nytt för min del.








Some balls.



Bengan koncentrerar sig.



Källén #2 laddar bössan.


Den blåa kritan är viktig.


Mitt spel kändes sådär, jag är verkligen ingen ”O’Sullivan”, men det gick helt okej, förutom flopp-matchen i början mot Källén/Fylking där vi borde avgjort tidigare.


Matcherna gick och efter att alla mött alla i 30 minuters kamper så såg slutställningen ut på följande sätt.




Väggen och Räkan vann alltså och tog därmed fem poäng, Fylking/Källén knep silvret och får tre poäng. Efter särspel lyckades jag och CC ta bronset före jumbon Bengan/Moberg.


Redan på måndag är det planerat att nästa tävling ska gå av stapeln, då är det Bowling som gäller i Gullmarsborg. Är väl tveksam om det är min och CC:s sport, men vi ska iaf inte hamna sist…


De avslutande grenarna är tennis, pingis och Gokart.


Efter biljarden bar det av mot Luna och en Burrito, maaaaagiskt gott!



En smarrig Burrito.


Gårdagen, i fredags, tillbringade jag i Gullmarsborg, på Old House och i bilen. Efter Vikings miss att gå till kvalspel (torsk 2-7 mot Falköping), så gick vi ett gäng ner till Gammelhuset där jag drogade mig med tre stora koppar kaffe, lite kärlek och gemenskap. Därefter bar det iväg till Uddevalla för att hämta en festande lillasyster vid klockan 02.30.

 

Snart ska jag städa, diska och göra allmänt i ordning min lägenhet. Därefter får vi se vad som händer, inget hundra klart.

 

Angående gästbloggandet finns det en plats ledig. Anmäl dig i kommentarfältet! Vilka de fyra som är klara som ”gäster” avslöjar jag i nästa vecka plus den femte och sista som knycker den slutliga platsen.



Dagens låt:
Babian – Ingenting + Ingenting





Tills vi höres, ha det bäst! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!

// Joel


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Hej Nate! Idag har du ju nästan lyckats faktiskt ;) Och återigen tack för att du hämta mig inatt! Puss&love.

2010-02-13 @ 17:59:09
Postat av: Broder Jojje

Känns bra att ha åtta fyllekörningar till godo på dig ;)

2010-02-14 @ 18:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback