Det glada 1990-talet

Kom att tänka på en sak. Jag har levt under fyra decennier. Ändå är jag bara 21 år.

När vi likväl är inne på snack om årtionden tänkte jag idag beröra det glada 1990-talet. Tiden när alla killar stod framför spegeln i timmar och sprayade sitt hår, allt för att få till den förfärliga mittbenan…

 

Mitt 2010 börjar med att jag blickar… bakåt. Hittade precis en gammal spellista där de flesta låtarna är ett par år gamla. Men jag bestämde mig för att gå ännu längre tillbaka än så. Mycket tack vare fantastiska Youtube hittade jag gamla låtar som jag älskade då, men som jag kanske inte tycker lika bra om idag. Eller? Varje ord i meningen nedan är länkad till en speciell låt.



Varmt välkomna till det glada 1990-talet.



På tal om annat…

 

… på torsdag ska jag klippa mig. Tänkte lägga om hår-taktiken lite denna gången, men bara just lite…

 

… Niklas Wikegård är bara för skön som kommentator.

 

… är grymt sugen på att börja lira lite pingis igen. Korpen nästa?

 

… idag har jag varit lite rastlös, det händer inte ofta.

 

… efter detta tänkte jag lägga mig och läsa ”Sagan om Ljungskile – Från gärdsgårdsserien till Allsvenskan”. Sjuk bedrift.

 

… bra jobbat Leeds United, minst sagt.

 


Dagens låt:
Ane Brun & Madrugada – Lift me




// Joel

Kommentarer
Postat av: Hasse

Jag vill mena att du inte levt under fyra decennier förrän nästa år.



Tänk till exempel såhär: vi förutsätter att tideräkningens första år kallades år 1. Då har det ju inte gått tio år - ett decennium - förrän efter år 10. Alltså måste hela år 10 ta slut och därefter inleds det nya decenniet.

Samma sak nu: det nya decenniet inleddes 2001 och tar slut den sista december 2010.

2010-01-06 @ 22:21:20
Postat av: Nisse i Bläsen

Tänk att sångaren i klippet ovan hade keps på sig. Ändå hade han inte platsat i Kepz! Konstig...

2010-01-09 @ 19:06:53
Postat av: Hasse

Haha, Nisse i Bläsens redogörelse för Kepz höga nivå är outstanding.

2010-01-10 @ 10:32:08
Postat av: Nisse i Bläsen

Ännu sjukare var det väl att LHK tog steget upp i elitserien. Ljungskile köpte ihop ett lag. LHK tog sig dit med enbart egna produkter!

2010-02-18 @ 12:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback