Ett skepp kommer lastat med vokaler och konsonanter

För det mesta är bara skrivinspirationen där, ibland inte. Jag ska erkänna att den senaste veckan så har tangenterna gått trögare än vanligt, både på jobbet och privat och jag har verkligen fått kämpa fram varenda liten vokal och konsonant.

 

Ja, om vi ska göra en liten recension av helgens aktiviteter.

 

Fredag:

After Work. Vi skulle egentligen ha gått på Old House, men där var det överfullt, så Wille, Hartvig, Joel, Fylking, Stefan och Tobbe fick vandra vidare till Sjökanten. Efter ett par timmars tjôt masade vi oss tillbaka till Gammelhuset där det lättat på folk. Gick hem strax efter midnatt, det väntade tidig uppgång.

 

Lördag:

Detta var dagen när jag och Fylking åkte med SAIS spelarbuss ner till Göteborg. Där spelades det inne-SM i Lisebergshallen.

 

Jag brukar ha rätt lätt för att känna igen folk och framför allt är jag en mästare på att komma på folk med ”Samma mamma”. Men denna gång var det en röst jag kände igen. Jag funderade ett tag, vart fasen har jag hört denna stämma? Nej det var inte Kaj Löfgrens i Kronbergshallen, vems kunde det då vara?

 

Efter några minuters grubblande kom jag på att det måste vara samma speaker som det är i Scandinavium, när Frölunda spelar. Och javisst, det var han som säger det berömda:

 

– Målskytt, nummer 71, Toooooooooooommmmmmmi Kaaalllioooooo!

 

Alla på läktaren höll med mig, det var han, men Joel Hansson vill alltid vara hundra procent säker. Därför traskade jag bort till sekretariatet och frågade honom och mycket riktigt stämde det. Hans namn var Niklas Brink och jag fick mig dessutom ett litet kort.


Här kan ni höra hans röst. Spola 2.00 in i klippet.



Niklas Brink, speaker i Scandinavium, och i lördags hade han samma uppdrag i Lisebergshallen.


SAIS herrar fick sig en läxa i hur man spelar Futsal, damerna däremot var riktigt nära att gå vidare, men det ville sig inte.

 

Kvällen avslutades inte med någon större skräll, efter midnatt landade vi på Sjökanten. Visst borde de införa årskort där, precis som på Havsbadet?

 

Söndag:

Idag har Väggen Ingevaldson och jag varit på utflykt, men utan picknickkorg. Först åkte vi till Uddevalla, där vi hämtade ut ett bord och stolar som Väggen och hans dama Bella köpt. Efter det blev det en klassisk kötbulle-och-mosbricka på Mona Lisa, innan det bar av mot världsmetropolen Färgelanda där det väntade handbollsderby mellan Höfers och LHK.

 

Men det blev inte mycket till handboll, inte för bortalagets del iaf. Tyvärr var de inte ens nära att vinna, tror matchen slutade 32-25.

 

Det var min helg det.

 


På tal om annat…

 

… på måndag börjar min försäsong, då är det tänkte att jag ska sätta igång och träna kondition för första gången sedan sträckningen i låret som jag råkade ut för i mitten på november.

 

… i torsdags var jag hemma från jobbet, har känt mig lite febrig och frusen under veckan som varit.

 

… totalt kommer diverse sprutor och nödvändiga drycker inför resan till Thailand att kosta mig ungefär 1 800 kronor. Roliga pengar och i torsdags tog jag första sprutan av tre. Som tur var skötte jag mig exemplariskt och fick såklart en leksak efteråt, haha. Denna gången fick jag med mig en liten groda.

 

… den senaste tiden har jag blivit en liten Facebook-nörd. Det är faktiskt galet kul.

 

… du som läst hela denna texten riktigt noga vet att min vän Hartvig gästade Lysekil i helgen. Det brukar medföra att jag får sällskap i min dubbelsäng på Valbogatan, så också denna gång.

 

Men detta var nog sista gången Hartvig fick sova tillsammans med mig, soffan nästa! Det var nämligen så att han två (!) gånger under samma natt letade sig bort till mitt ”näste”. Där la han sig sked upp efter mig och försökte sno min understa kudde! Detta skedde vid två olika tillfällen under natten.

 

Varför han just skulle ha den understa vet jag inte, men det var lite kul dagen efter när jag berättade för honom om hans nattliga uppförande.

 

… handbolls-EM börjar på tisdag, vore skoj att få uppleva lite nostalgi igen!

 

… nu kastar jag inte handduken för denna veckan. See you out there!



Dagens låt: SNL and Justin Timberlake – Mother Lover







Ha det gött! Haaaaaaaaaaaaaj!

// Joel

Kommentarer
Postat av: Sanna

Trots allt så gillar du låten Joel! ;)

2010-01-18 @ 10:59:15
Postat av: Joel

Haha! Refrängerna gillar jag faktiskt inte, men verserna är tokgrymma och det överväger i detta fallet :P

2010-01-18 @ 11:49:32
Postat av: luckeboi

Kom ihåg att rösta på veckans blogg Tävlingen avslutas i kväll :)

Postat av: hartvig

tur jag tog kuddarna så jag inte försökte ta i nåt annat... men får bli soffan nästa gång..

2010-01-24 @ 16:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback