Följande rader skrivs...

... av en svettig motionär. Ni vet alla vem han är, men ni visste inte om att han precis varit ute och löpt för första gången sedan i höstas. Man lär sig något varje dag…

 

Och det är just där som mitt samtal tar sin början idag. Det är inte det att jag varit ute och sprungit, att jag vill berätta för mina tränare Ivar och Lycke hur duktig jag varit som tränar på egen hand. Det är inte saken in this case.

 

Det jag vill komma till är att jag för första gången löpt med musik i öronen. Det har jag gjort ett par gånger tidigare, men det har inte fungerat. Antingen har jag fått hålla spelaren i handen eller så har hörlurarna hoppat ur stup i sekunden.

 

Ikväll funkade allt perfekt. Jag tog mig ner till Grötö, löpte, kände pulsen slå, Hives senaste album dunkade i öronen, jag bara sprang och sprang, drömde mig bort, tänkte knappt på att det egentligen var jobbigt.

 

För utan musik i öronen hör man sig hela tiden andas, påminner sig hur fruktansvärt jobbigt det är. Men med ljuva toner i öronen bedövade man både tröttheten och slapp lyssna på mitt otroligt dåliga kondisflås.

 

Nu börjar jag se fördelarna med iPhone…

 

Och på tal om fördelar med iPhone. I måndags hade vi träning med laget i Kronbergsskolans gymnastiksal. Henrik Källén och jag bildade par och det första vi skulle göra som uppvärmning var att hoppa hopprep.

 

Precis som min bloggkollega i Sotenäs, Adam Fransson-Mörk, plockade jag fram iPhonen och filmade lite av träningen. Visst jag är ingen ballerina själv, men jag kan lova att jag var ungefär tjugo gånger så bra som Källén när det gäller att vara vän med ett hopprep.

 

Se och njut. Vissa vet jag kommer att flabba mer åt mitt skratt än något annat. Vill bara tillägga att Ivar berättade innan att vi skulle hoppa små nätta, låga hopp…



 

På jobbfronten har det varit relativt lugnt de två senaste veckorna, att man liksom fått leta efter saker att skriva om, så brukar det inte vara i regel.

 

Men idag ramlade bokstavligen allt in, hela skrivbordet blev fullt med saker som måste skrivas och ordnas. När det är på gränsen till för mycket att göra, då presterar jag som bäst, hoppas att jag gör detsamma under slutet av veckan.

 

Musik är ett av mitt livs stora nöjen. Snäll som jag är, så tänker jag dela ut lite musik för den som vill ha. Här har ni min spotify-list som rullar för tillfället.



"Vinterslask"
 



Nu väntar dusch, käk och därefter Wolves – Liverpool. Come on you Reds!

Det är vi elva som ska göra det ikväll:

Reina

Carra – Kyrgiakos – Skrtel - Insua

Leiva - Masch

Maxi – Stevie G – Riera

Kuytan



Ha det gött! Vi ses när vi ses!
Hajhajhaj!

// Joel

Kommentarer
Postat av: Källén #2

Jahaja, en dolk i ryggen?!



Kan bara konstatera att en del hoppade hopprep på rasterna andra spelade boll. Följaktligen blev en del bra på hopprep, andra...



Annars starkt värre med en löprunda från Valbogatan till Grötö. Spetsa med ett varv runt slättegården nästa gång...

2010-01-27 @ 22:04:38
Postat av: Hasse

Kom nu att tänka på en upptäckt jag gjorde för ett tag sedan.

Lalehs låt Bjurö klubb låter i versen precis som Upp på sociala, ner på systemet med Florence valentin. Lyssna på det.

http://open.spotify.com/track/4M84Y1LnwOixJJBahVDryU

2010-01-28 @ 17:35:39
Postat av: Nisse i Bläsen

Hur kunde du vara 20 gånger bättre än din kompis? Du filmade ju, hoppade alltså inte... Lille fuskis där!

2010-01-30 @ 10:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback