Den 25:e smäller det!

Sitter hemma och har precis självtorkat efter en dusch.

Genom åren har jag alltid gillat Magnus Uggla och hans kaxiga texter.
Ikväll förklarar hans låt ”Kung i baren” hur jag kommer känna om ett par dagar.
 

Fast man saknar allt av värde

varje månad den 24:e

men i samma stund

som lönen går att nå

skall det genast ut och handlas

hela klädskåpet förvandlas

sen man svurit aldrig mera äta

nudlar ifrån Tokyo

skall hela ens gäng ut på en sväng

och sätta sprätt på varje peng


När jag bodde hemma och jobbade på H-fönster undrade varför alla hela folk snackade om den 25:e varje månad. Men nu när jag bor i egen lägenhet, har egen bil och har massa räkningar att betala varje månad vet jag vad ”de där” snackade om när Joel Hansson var ung och oförstående.

Jag hatar egentligen när folk snackar om om att de har dåligt med pengar.
Men.
Det är min verklighet och sparkontot mår skit. Anledningen till varför jag surar lite extra idag stavas Hoffmaestro som spelar live på Havsbadet ikväll, min hemstad.
Istället får jag sitta hemma själv och pilla på´n  och snart är det hög tid för läggdags.

Imorgon väntar ännu en arbetsdag och nya äventyr på Lysekilspostens sportavdelning där jag nu är vikarierande chef när min pappa, kollega och vän har semester.


På tal om annat…

… jag har börjat köpa blåbärssoppa. Smaskens tills sista klicken.

… herrejävlar så fint det blivit nere i Lilla Ålevik. Var där nere ikväll och lirade volleyboll med jobbarkompisar Hasse Brasse Slasktask, Gabbe, Abbe och ett gäng till. Där har kommunen verkligen gjort ett fint jobb.

… tummen upp för Ålevik Open 2010. Första upplagan av beachvolleyboll-turneringen är ett faktum på fredag. Ett härligt initiativ grabbar!

… på fredag kommer Martin-Ove, Jimmie, KD, Hartvig och Stjerndahl till Lysekil med båten. Kan bli bögigt magiskt och samma dag är det löning!

…. Tanken var att jag skulle se Oskar Linnros i Grebbestad. Jag tackade nej och ibland är det skönt att man väljer rätt alternativ. När andra låten spelades blev det strömavbrott och spelningen kunde inte återgå till det normala. Snacka om fiasko. Oavsett, en vacker dag ska jag se Oskar den Store live.

… det är högsommar, den bästa tiden på året, men ändå längtar jag lite efter hösten när HM:s katalog dök ner från brevinkastet.

 

Innerst inne gillar jag dansband. Och den där Joel brukar vara ärlig och här kommer en ny klassiker som jag fick upp ögonen för under veckan.


 

// Joel


Kommentarer
Postat av: Nisse i B.....

Sportchef på LP, det är det finaste man kan bli!

2010-07-22 @ 18:19:45
Postat av: Källén #23

Tack för skjutsen! Hoppas senapen smakade...

2010-07-23 @ 02:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback