En storstädning efter tre fester...

Oj här fanns det mer än mycket att redovisa.
Bröllop, en galen midsommar, reunion-fest med SAIS P-88. 

Jag har tagit fram overhead-projektorn och här nedan har ni texter, bilder och videos.

Men vi börjar med det färskaste – Lars Winnerbäck i Grebbestad, onsdagen den 14 juli. Jag och ”mina” damer (Isabel, Alikan och Lina) tog bilen till en annan kuststad, några mil mer åt norr. Jag pratar om Grebbestad.

För vi gillar ju den där Lasse Winnerbäck, det är han som man är uppväxt med under tiden i högstadiet och sedan dess har man varit fast som i cement. Tror det var femte gången jag såg honom live och denna var en av de bästa.

Det blev inte sämre när vi på plats träffade Robert och Martin-Ove (det var bestämt innan) och som uppvärmningen spelade Florence Valentin, Laleh och Melissa Horn. Men det var kung-Lasse som vi alla väntade på och exakt klockan 21.00 äntrade han scenen och sedan var det fullt ös i två timmar.


Martin-Ove, en av få från Kungshamn som gillar Lars Winnerbäck. Han är den enda med egran vett :)



My sister and I.




Nu över till nästa avdelning – midsommar. Under måndagen, fem dagar före, dök idén upp om att vi skulle ha festen hemma hos pappa och Kristina på Braste i Brastad. Tankarna flög, vi planerade, övertygade tröga folk om att komma.

Med facit i hand skulle jag vilja påstå att det blev… succé. I en ladugård på landet, mitt ute i ingenstans, vallfärdade folket för en klassisk och ”riktig” midsommar innehållande sånghäfte, grillning, midsommarkransar, björkar, svenska flaggor, dans runt stången, lekar och lite disco. Totalt tror jag att vi blev ett 40-tal personer, förbaskat skoj och jag har aldrig tidigare känt samma midsommarkänslor.


Alikan startade dagen med att plocka lite blommor till sin kära krans.


På morgonen var det hög tid för den klassiska fotbollen och brännbollen blandat med lite alkoholhaltiga drycker.



Först var det grill.



Som nästan varje midsommar, så firade vi midsommar tillsammans med ett gäng damer från Avesta.



Lina var utnämnd till lekledare när vi dansade kring stången. Och som hon gjorde det...



Hula och Simon gör sitt bästa kring stången.



Martin, Jeppe och Micke – tuffa, hårda och coola grabbar.



Dagens festkommitté – Lina, Joel, Isabel, Fylking och Alikan.



En kompis "somnade" lite för tidigt och bars ut på gräset i sin soffa.



Fylking hoppas sopsäck.



Kajsa, Wille, Tobbe och Marie ser ut att ha det skoj.



En vecka senare, den 3 juli, var det Anna och Andreas stora dag när de gifte sig i Lysekils kyrka. Min fluga var på och även min nya vapendragare – kameran. Jag hade fått uppgiften av brudparet att vara bröllopsfotograf.

Jag fotade i kyrkan, alla paren och under festen på Oskars. Riktigt skoj!

Sedan fick jag dessutom hålla ett tal för första gången i mitt liv och det löd på följande vis.

Exakt klockan 10.08 idag morse, ringde jag en av dagens Toastmaster Christian Lycke. Jag vill poängtera det, idag klockan 10.08.

Jag ville snabbt och enkelt få reda på var, när och hur man lämnade över presenten till brudparet. Jag kan tycka att det var en relativt enkel fråga, men den fick oanade konsekvenser…

 

Det var först då, som den käre Christian Lycke berättade att vi ungtuppar som står här, Wille, Hula och Joel ska hålla ett tal. Detta kom som en chock knappt fyra timmar innan vigseln i kyrkan.

Och det ska sägas, detta är samtliga tre första bröllop någonsin.

Men eftersom inte någon av oss tre är från Västkustens pärla, Skalhamn, och har hunnit gå på tio bröllop innan man fyllt 25 år, så kommer inte detta att bli något tal a’la Daniel Westling.

Men en sak vet vi säkert och det är att vi vill önska er all lycka i framtiden. Andreas, Skalhamns kung sedan 1981, och Anna… Skalhamns nya drottning".

Så kan ett tal vara om man snickrar ihop det på en halvtimme…



Brudparet Anna och Andreas.


Sonen Sebastian ville vara med när det var dags för vigsel.



Sött är ordet.


Det började regna... ris.


Ronny & Ragge kom på besök, fan, Andreas barndomsidoler, fan.



Några välkända ansikten i Lysekil. Patrik, Ida, Bacon, Wille, Snygg-Anders och Malin.



Sist men inte minst så måste jag visa min fluga. Magic.


Vi hoppar fram en vecka och ännu en lördag. I ett par års tid har jag och mina kära vän Daniel Jönsson snackat på att vi måste samla det gamla ”goa” gänget som vi hade så många härliga år tillsammans med, SAIS P-88.

I maj tog vi tag i handlingarna på riktigt. Bokade SAIS klubbstuga, kontaktade alla spelare och ledare och plötsligt var det den 10 juli. I samma pris fick vi inbakat ett härligt sommarväder och heldagen blev verkligen en fullträff.

Först lirade vi lite fotboll på Tuntorp, konstaterade att allt var som förr, Hallberg skrattade, Adam kan fortfarande bara passa med yttersidan och Lisa Wilhelmsson har fortfarande inte skaffat sig humor.

Sedan blev det givetvis ett gäng lekar, grillning och en himla massa minnen från förr. Plötsligt var klockan 23.00 och vi tog bussen ut mot Lysekil där vi sedan ägde Pråmen…



Här är vi samtliga. SAIS P-88. Tack för en galen dag.



Sjöberg tappar balansen efter en lek.



Stefan, vår coach, iklädd mössan han köpte på Dana cup i Danmark för snart tio år sedan...



Nja. Lite skratt. Irländsk julafton funkar A L L T I D.



Splisch, splasch – Kenny Svensson.



Dagens höjdpunkt. Synd att bilden inte är tagen någon halvsekund senare när Hallberg missar bollen med en halvmeter och smeker Johans revben med högerfoten. //Jönsson.



Han gör sig i musch, den gamle Jönsson.



Full fart mot mål!



Lag "Lisa" testade att skratta en gång under dagen...


Min två veckor långa semester börjar sippra ut. Men jag kan konstatera att den hittills varit välbehövlig, underbar och magiskt rolig. Det har varit golf, spontanresa till Kungshamn, fest på Smögen, utflykt till Gränna, VM-final, Timbuktu och Gud vet allt.


SAIS P-88 fotograf: Denice Jönsson.


Men det är några dagar kvar och framförallt en fullspäckad helg.
Fredag: Fibes oh Fibes på Havsbadet.
Lördag: Heldag med laget. Först är det frukost på Luna, sedan bygga scen till Galenskaparna, fira Isabel som fyller 20 år samma dag, och på kvällen hakar jag på lagfesten med gubbarna igen.

 

På tal om annat…

… ett stort grattis till Spanien.

 

… jag älskar att lusläsa dagstidningar på sommaren när jag har tid och bara kan ”va”.


 
Love. Love. Love.


… jag håller för tillfället på att leverera ut priserna från VM-tipset. Om pristagarna undrar…

 

… tack alla som gratulerade mig på min namnsdag i tisdags.

 

… det åskade lite i måndags.

 

Dagens låt: Michael Buble – Baby (You've Got That It Takes) (with Sharon Jones & The Dap-Kings)





Nu ska mina senaste händelser vara uppsopade och jag hoppas att jag inte lämnade några dammråttor kvar…

// Joel


Kommentarer
Postat av: Bengan

Hade helt glömt bort att du har senaste Offside... Där ser man. :o)

2010-07-15 @ 17:08:26
Postat av: Joel

Haha. Helt ärligt Bengan så har jag inte läst ett enda ord ur din Offside. Det är skandal, jag vet. Du ska få den så fort som möjligt.

2010-07-15 @ 19:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback