Soul som glöder... Oskar Linnros...

Jag blir snart förbannad.
Oskar Linnros är så omänskligt svenskt bra.
Hans omvandling till soulartist bara dunkar känsla.


Det första jag alltid gör varje morgon, det jag inleder min lunch med, det jag somnar till, det jag lyssnar på just nu när jag skriver, är
Oskar Linnros. Han är min tillfälliga musik-Gud som förgyller mina lediga stunder.

Att han dessutom har sommarens ”innefrilla”, är tillsammans med Veronika Maggio (är dock lite osäker där), och levererar soul som jag inte hört någon svensk göra tidigare – det bara späder på mina känslor för ”Kihlen” som han kallas.

Men det finns ett kommande dilemma. Den 14 juli spelar han på ”The Cod” i Strömstad, samma datum som jag ska på Lars Winnerbäck, Laleh, Dundertåget och Melissa Horn i Grebbestad. Det är faktiskt gött surt.

Men något säger mig att han kommer att göra fler spelningar i närområdet inom den närmaste tiden…


And here he is…





Här kan du lyssna på min tillfälliga Spotifylista som går på högvarv...


// Joel


Kommentarer
Postat av: Källén #23

Tror det löser sig ganska fint, Joel. Har jag fattat det rätt spelar han på Terrassen i G-stad den 15:e, så en tvådagars ligger nära till hands där... ;)



Annars får man lyfta på hatten för ditt och Willes jobb, trots att det kändes lite tufft att bli nerpetad från prisplats...

2010-06-28 @ 23:56:03
Postat av: Hasse

Ha, den där frillan hade jag redan hösten 73. Och förra året.



Linnros är inte ihop med Maggio längre.

2010-06-30 @ 19:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback