Tillbaka i vardagen...

Ni kanske trodde att juni månad enbart skulle innehålla det så kallade VM-tipset.
Tack, men nej tack. Vi får allt smyga in ett litet vanligt-vardags-inlägg.
Bara så ni vet. Det är så här som livet på min blogg ser ut i verkligheten…


Först. Tangenterna går lite segt idag. Anledningen stavas mitt livs första svensexa. Den 3 juli äger bröllopet rum när Andreas ”Disco” Andersson och hans älskade Anna ska gifta sig i Lysekils kyrka. Igår handlade det om uppvärmningen för grabbarna.

MmMmMmMmaaaaagiskt skoj. Älskar att festa tillsammans med äldre folk, en härlig omväxling som rundades av med lite dance-moves på Havsbadet. Pent är ordet.

I fredags var det andra takter och toner. Mys-faktorn var i taket när jag och min flickvän Iselin begav oss till Luna för grillkväll i deras underbara trädgård. Det kändes att man var utomlands, på riktigt. Lukten från grillen, maten, musiken, grillspetten, chorizokorvarna, solen, värmen, omgivningen.

Allt var verkligen helt perfekt och pricken över i:et var trubadurgrabbarna som gick runt i trädgården och lirade live-musik för alla gäster. Kvällen blev verkligen ett riktigt skott i krysset.





Tidigare i veckan spelade jag den ultimata fotbollsmatchen på vår nivå. LFF mot Kungshamn. Gullmarsvallen. Perfekt plan. Underbart väder. I berget satt 451 personer. Vi krigade till oss 1-0.

 

Orättvist? Ja.

Skönt? Så förbannat. 

Om seger-ölen på Pråmen och Sjökanten smakade gott? Njaaaaaaaaa…

Fotboll i division 4 blir inte bättre än så.



Patrik och Robin Karlsson i den första halvlekens mest omdiskuterade situation som slutade med att KIF:s målvakt, Björn Johansson, blev utvisad. Foto: Lennart Hård.


Vad har det blivit för bravader hittills, denna söndag, den 20 juni 2010?

Sovmorgon: Check.
Pastasallad från ICA: Check.
Tidningsläsande på balkongen: Check.

När jag satt på min lilla söta balkong läste jag två texter. En från
Simon Bank, en annan från Erik Niva. Mina idoler. Deras artiklar/krönikor, lär mig aldrig vad det kallas för, innehöll allt. Humor, tanke, ”aha-upplevelser”, stil, fakta – allt som jag själv vill förmedla till de som läser mina sportreferat.

Snacka om att man smittas av Sportbladets två giganter.




På tal om annat…

… så jobbar jag två veckor till. Sedan tar jag en välbehövlig semester.

missade jag det kungliga bröllopet. Lirade match. Förlust mot Åmål med 1-3. Aj aj aj.

… ska jag till tandläkaren på tisdag och kolla upp min käft och leta rätt på den tandflis som har flög ur min mun under derbyt mot KIF.

… imorgon ska jag klippa mig. Vore kul om det blev bra.



Dagens låtar:

Amanda Jenssen – Come On (You Have Arrived)




// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback