Back on the Sweden track

Home sweet home. Så var man i supertrygga Sverige igen efter en holmgång på andra sidan jorden – Thailand. De flesta av mina gästbloggare har skött sig bättre än andra, vissa sämre.

Tillbaka till tidiga uppstigningar, försäsong och kallt klimat.

Hej på dig vardag, min kära gamla vän!

 


Grabbarna grus. Hartvig, Joel och Bickel. 


Bröt du foten? Blev du magsjuk i flera dagar?

 

Ja frågorna har varit många de få dagar jag varit hemma och jag tänkte klargöra. Här på bloggen används inga krusiduller, här pratar vi alltid klarspråk, och här kommer ett förklarande angående mina förödelser i Thailand.

 

Efter 4-5 dagar skadade jag foten. Foten svullnade upp som en tennisboll. Jag fick en painkiller i stjärten. Fick åka till sjukhus som låg på en annan ö i två dagar. Läkarna konstaterade att jag brutit ett ben i foten. Där har du ”The Truth Story” av författaren Joel Hansson. Kommer att finnas i bokhandel lagom till påsk.

 

Nej eländet stoppade inte där. När fyra dagar återstod av vår tre veckor långa resa fick jag feber och min längsta natt i karriären utspelade sig på ett hotellrum i Patong, Thailand. Som tur var gick bedrövelsen över efter en dag, men det var några tuffa timmar.

 

Så.

 

Där har ni ALLT om mina åkommor och A-l-l-t om hur det gick till.

 

Men före, däremellan och efter hände det faktiskt en hel del roligt. Det kommer jag inte att presentera här ikväll, det kommer inom en snar framtid när jag får mer tid till övers.

 


Här har ni en gästblogg-resumé.

 

Fylking:
Snygg. Stabil. Läsarna fick precis vad de ville – rapporter från LFF, Havsbadet och ett par bra låtar. VG+ på uppdatering. Good work my friend!

Betyg: 4/5

 

Hasse:
Inledde med en oförklarlig serie av “Joel-bitar”. Fick ett bra betyg av min vän Hartvig:
– Det som Hasse skriver om är precis det man vill läsa om på en blogg. Om ämnen, inte vad han gjorde igår eller vad han ska hitta på i eftermiddag.

Betyg: 3/5

 

Isabel:
Hon hade blogg-erfarenheten. Hon uppdaterade flitigt. Hon saknade sin bror. Kan bara bli ett bra omdöme.

Betyg: 4/5

 

Källén:
Lagets högerback satsade på kvalité istället för kvantitet. I sista sekunden bjöd han oss på det roligaste och bästa inlägget under min tid som ledig. Det blev en text, men den var underhållande. Mycket.

Betyg: 3+


Lycke:
Tid har han haft i överflöd, ändå lyckades inte Christian Lycke få fram ett enda inlägg under tre veckor. Total skandal och mycket riktigt fick han en sågning av Källén.

Jag citerar: ”Det är förjävla dåligt av #6 att inte ta sitt gästbloggeri på allvar. Men det är väl som på fotbollsplanen - han spelar aldrig, men har ändå bäst betalt…”

Betyg: minus 99/100

 

Jag kom hem i onsdags och sedan dess har jag inte riktigt varit mig själv. Har varit sjukt trött och slö. Vet inte om det är den långa flygresan som fortfarande säger sitt eller vad det är som lurar i min kropp.

 

På lördag har jag helgjour, under förmiddagen kommer det att bli ett besök på Stadsbiblioteket där några ska släktforska. Sedan bär det vidare mot Släggö där det blir dykning med fokus på räddning. När mörkret smyger sig på blir det ännu mer jobb och spännande sådant…

 

Då ska nämligen jag och Isabel till restaurangen Villa Bro där det under en middag utspelar sig ett mord… Ska bli lite kul att titta till.

 

Ikväll har jag gjort en sak som jag nog aldrig gjort tidigare, eller i alla fall inte på över tio år. Efter jobbet svängde jag in på Bogart, hyrde en Falk-film, slängde ihop och påse med gôtta och bara slappade i min ensamhet. Det otroliga var dessutom att jag inte somnade under filmen, det brukar jag göra i 80% av fallen.

 


På tal om annat…

 

… imorgon lördag ska jag kolla Hamburgsund – LFF.

 

… på söndag eller måndag kommer Jönsa hit igen, skoj!

 

… tusen tack Fylking, Källén, Isabel och Hasse för att ni ställde upp och bloggade.

 

… Liverpool är vidare i Euro League efter totalt 3-1 mot Lille.

 

… på söndag väntar Man United på Old Trafford. TUFFT!

 

… kämpa Brynäs!

 

… tacka gudarna för att Facebook finns när man är utomlands och har lite att göra.

 



Dagens låt:
The Offspring - You're Gonna Go Far, Kid






Ha det gött! Vi ses när vi ses!

Hajhajhaj!

// Joel

Kommentarer
Postat av: Jimmie

Facebook Joel, facebook? Hur i helvete hittar man tid till facebook när man är i Thailand i 3 veckor med världens penaste folkart? Gravare.

2010-03-23 @ 18:03:25
Postat av: Joel

Haha, jadu, att åka iväg med fyra osociala jävlar är inte alltid så lätt. Särskilt inte när man är halt, då är Facebook en fantastisk uppfinning :P

2010-03-24 @ 08:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback