Så...

...då tar jag mina första stapplande steg ut i bloggvärlden. Brist på tid och Internet-uppkoppling är inga giltiga ursäkter men funkar ändå fint som bortförklaringar. Sen har det varit så många påhopp här att man inte vetat i vilken ände man skulle börja ge tillbaka. Här kommer ändå några rader, Joel är ju inte hemma än va…?


”Jo, jag tänkte på det att…”


…jag vill efterlysa min påtvingade granne i omklädningsrummet, Skarven. Han har inte setts sen han för 3 månader sedan iförd hajdräkt fullständigt krossade Länkans banrekord i lilla bassängen. Jag saknar inte dina odörer, men jag saknar dig. Det senaste fotot jag har är sen hans Slätta-sejour. Har du sett killen längst ner till vänster - hör av dig! Ett pris utlovas, och då blir det betydligt finare än det ”Tändkuledunk 2006” som bloggägaren delar ut…


…jag inte förväntar några sakligheter från en LP-journalist, men presentationerna går ändå lite över gränsen. Några tillrättalägganden då; man kan aldrig prestera bättre än vad man förväntas prestera. Med mitt förtroende från ledarstaben är det inte så konstigt att jag sprider bollar, det är snarare ett under att jag kan träffa en boll överhuvudtaget. Och nej, Grönsvart är inte bättre än Blåvitt. Men vi har stil, klass, tradition och inte minst, vi betalar skatt…


…vår egen Fylking gjorde som han tidigare gjort i bloggkarriären; gick ut starkt och avslutade sen med en spurt som bara Jörgen Brinck skulle vara nöjd med…


…jag i helgen kunde konstatera att Hula d.ä. har samma toalettvanor som Hula d.y. Detaljer gör sig inte skrift, och än mindre hur det måste ha utvecklats tillsammans…


…jag inser mina begränsningar, till skillnad från bloggägaren själv. Kommer inte tipsa om några mat-recept här. Istället hänvisar jag till Plura (Torsdagar, 20:00, Åttan) som i en sanslöst aptitretande bar överkropp och cigg i mungipan visar prov på sann kulinarisk konst…


…jag utnyttjar den enorma genomslagskraften som den här bloggen har och uppmanar alla att rösta rött i höst…


… det är förjävla dåligt av #6 att inte ta sitt gästbloggeri på allvar. Men det är väl som på fotbollsplanen - han spelar aldrig, men har ändå bäst betalt…


…jag inte träffat Ahl sen hans fullträff i helgen, men misstänker ändå att han kan ha nytta av följande klipp…

http://www.youtube.com/watch?v=5kVH34gXqCY


…jag hade kunnat lägga in smileys i texten. Lägg märke till att jag inte gjort det.


Yours truly,


Källén #2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback