Hula och Gummi snackar LFF:s VM-tips

Niklas ”Hula” Svensson har en dröm i sommar – att vinna LFF:s VM-tips.
– Jag tror definitivt att jag har en chans, men troligen är det många som kommer att vara med, så det bli tufft, säger LFF:s kelgris.



Hula gör tummen upp för LFF:s VM-tips.


Fredagen den 11 juni sparkas fotbollskalaset igång i Sydafrika och därmed också LFF:s VM-tips. Gör som Hula, delta i sommarens stora händelse…
– Jag var med på LFF:s EM-tips för två år sedan och jag besökte faktiskt Österrike, ett av länderna där turneringen spelades. Jag var på plats när de förlorade den sista gruppspelsmatchen mot Ryssland. Det var såklart tråkigt att vi torskade, men jag fick i alla fall in rätt tecken på EM-tipset, säger Hula och ler som bara han kan.

Han fortsätter:
– Jag ska inte åka ner till Sydafrika i år, men jag kommer självklart delta i LFF:s VM-tips. Det är verkligen kul när man kan sitta och titta på en ”dålig” match mellan till exempel Chile – Schweiz, men den blir ändå intressant när man har tippat. Det tillsammans med att man kan knäppa kompisar på näsan är den stora charmen, avslutar Hula.

 

Marcus ”Gummi” Andersson kan inte bara knyta skor på Team Sportia i Lysekil och skruva in handbollarna från sin kantposition i staden handbollslag. På sin meritlista har han dessutom skapat en privat liga för herrlaget i LHK, vid sin om, samtidigt som de deltar i LFF:s VM-tips 2010.


Marcus "Gummi" Andersson drar sina strån till stacken genom att engagera herrlaget i LHK. Gör det du också med din förening, kompisgäng eller varför inte familj. Foto: Lennart Hård

– Jag hade med ett gäng blanketter till träningen i början på veckan och det var många som nappade på LFF:s VM-tips. Det lär bli prestige inom laget vem som kommer att lyckas bäst och sedan kommer vi att skrapa ihop till ett eget mäktigt pris i vår egna interna liga inom LHK:s herrlag, säger Marcus ”Gummi” Andersson.

Har du dålig koll på lagen inför VM och vill ”läsa på”. Checka in denna magiska sajt:


http://fotbollsvm2010.com/



Slutligen. Tusen tack min kära kompis Daniel Jönsson som har fixat min nya grymma header högst upp på sidan. Jag gillar dig med grabben!

// Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback