Blogg-formen håller i sig

Vi välkomnar november, årets tråkigaste månad, med öppna armar och konstaterar att mitt blogg-stim fortsätter.

Så vad har vi fångat för fula fiskar i dagens ankdamm som är full med meningar och ord?


Det är sent och för tillfället lever jag på koffeinet från kvällens kaffe. En annan anledning till mitt vakna beteende är att jag och Fylking precis haft lite kul med en Power Point-presentation som Hartvig ska redovisa inför sin klass imorgon. Han bad oss att hjälpa honom med redigeringen och vi velade till det ganska mycket om man säger så, men bra blev det, haha.

 

Annars då? Jo vädret är helt okej, pengarna finns fortfarande på kontot, mina nära och kära mår bra och då kommer jag att tänka på en speciell kille, 42 år. Hans förnamn är Christian och efternamnet stavas L…ycke.

 

Igår, i söndags, blev han och Bella föräldrar för andra gången. Ut ploppade en liten pojk. Ebba och jag har fått oss en brorsa. Ett stort grattis kompis/arbetskollega/pappa/handledare. Är så sjukt glad för din familjs skull!

 

Eller som Ulf, min riktiga pappa, uttryckte saken när han fått reda på händelsen:
– Den där journalisten Lycke har fortfarande mycket bläck kvar i pennan…


På tal om annat...

… om du kikade till min sida igår var du en av 48 unika besökare. Är så grymt glad över att mina rader och tankar fortfarande vill läsas. Men nu tappar jag väl ett par Viking-besökare efter mitt senaste referat i LP. Det handlar om att ge och ta…

 

… såg på Blackpool – West Bromwich idag.

 

… Blackpools innermittfältare Charlie Adam är kingen och är en ny Steven Gerrard.

 

… matchen slutade 2-1 till Blackpool och var galet underhållande.

 

… när vi ändå är inne i Premier League-träsket. Check this young lad out. Magiskt skön!


 

Det var allt jag hade att komma med idag.

 

Vi höres och synes gött folk!

// Joel


Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Varför skulle bloggen tappa Viking-besökare? Var Du inte snäll i ditt referat? Skriv snällt så får Du många kompisar!

2010-11-02 @ 14:34:30
Postat av: Hartvig

vela till det lite? fina ljudeffekter får jag säga =) dom skratta lite i klassen =)

2010-11-02 @ 18:40:18
Postat av: Joel

Go kväll pojkar. Jag är ofta en snäll pojk men ibland måste man skälla lite trots att det är tuffa hockeykillar som man skriver om.



Hartvig// Joel & Fylking productions har gjort det igen. Haha underbart att det genererade i härliga skratt från dina klasskamrater. Fylking och jag fick oss också några underbara skratt när vi klippte och knåpade med Power Paint-arbetet.



Ta det nu lugnt i Dublin...

2010-11-02 @ 23:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback