Debatt om äldre kvinnors sexliv

Jag tänkte egentligen gå och lägga mig runt 23.00-snåret.
Men.
Precis innan jag skulle släcka lampan snubblade jag över ett Youtube-klipp som var länkat från Facebook.
Så, rakt på sak.
Hur är det egentligen med kvinnors sexliv efter att de fyllt 60 år?

Nej, jag kan inte föreställa mig när mina föräldrar har sex, ännu mindre min farmor eller mormor.

Men hur är det egentligen? Dör sexlusten efter en viss ålder? Kan pensionärer fortfarande få till det?

Programmet ”Debatt” tog upp diskussionen till ytan där olika insatta fick ge sin syn på saken. SVT hade också, i samma avsnitt, bjudit in ett gäng 60+, både damer och herrar.

Nu till saken. I publiken satt änkan Ingela Larsson och hon var minst sagt frispråkig om det aktuella ämnet…


Här går hon loss.

Ingela Larsson: ”Det finns vissa risker när man går in på begagnadmarknaden. Det är som att köpa en bil, lacken kan vara bra, men motorn…”


Om du vill se hela ”Debatt” kan du klicka här och efter ungefär 23 minuter börjar diskussionen om de äldres sexliv.


Nu stämplar jag och Ingela Larsson ut för idag.

// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback