Det tog drygt 22 år...

... men nu kan jag äntligen kalla mig DM-mästare i Futsal.

Det hela fick avgöras på straffar och till sist stod Stångenäs AIS som segrare.

 

Jag älskar ju det där som kallas för Futsal. För det är så, är man uppvuxen i Brastad har man inomhusfotboll inpräntat i sitt DNA. Den stora anledningen vill jag påstå stavas Höstrusket. Inomhusturneringen i Brastad som alla barn och ungdomar lever för och längtar efter under hela året.

 

Jag har själv vunnit turneringen tre gånger, som P-11, P-14 och P-16. Men sedan jag tog den senaste titeln för sex år sedan har mitt prisskåp inte fyllts på med någon guldmedalj.

Tills idag – 2010-11-28.

Mina tankar började sådär. Jag skulle spela forward, något jag knappt gjort sedan jag var tio år. I lördags fick vi en kanonstart och vann den första gruppen. Idag, söndag, väntade betydligt tuffare uppgifter i en andra grupp.

 

Vi hade lottats i gruppen:
Stångenäs
Vallen

Hogstorp
Hamburgsund

Först vann vi över Vallen med 3-0, sedan besegrade vi Hamburgsund med knappa 1-0 och i den sista matchen vann vi över Hogstorp med 4-1.

I finalen väntade Stenungsunds Futsal Club. De tog snabbt ledningen med 1-0, men vi kom igen och gjorde 1-1 genom Sebbe Jaconelli.

En ganska jämn match fick avgöras på straffar.

 

Jonte satte sin, Jaconelli likaså, även Hedlund och detsamma gjorde en viss Joel.

Efter att Stenungsund missat sin andra straff var det klart! Vi hade vunnit DM och är vidare till nästa omgång.

 

Vad som är lite ”kul” är att ingen av Wille och Jeppe var med, våra två absolut främsta målgörare och spelare. Men istället fick andra kliva fram.

Ett annat gäng som samma dag sopade hem DM var Stångenäs damlag. Med andra ord tog föreningen sin tredje dubbel på raken! 2009 vann båda lagen DM inomhus, detsamma hände 2010 fast utomhus och nu, idag, vann SAIS återigen gånger två. Inte illa.

Nog snackat om DM. Om du fortfarande har lust att läsa lite till,
kolla här.

 

På tal om annat…

… fredagens julbord på Brygghuset var inte gott, det var fantastiskt. Visst det fanns all mat du kan tänka dig, men det jag framförallt fastnade för var den grymt fina/härliga/mysiga stämningen i lokalen. Grande!

… det ska bli intressant imorgon och se om man får ut bilen från all snö.

… på tisdag bär det av till Göteborg för Oskar Linnros. Om det ska bli roligt? Njaaaaaaaaaaaaaaaa!

… El Classico imorgon. Great game. 


Dagens låtar:

1.


2.




Kommentarer
Postat av: Hartvig

Linnros lär ju bli sjukt bröddalt! han e ju helt crazy på scen!

2010-11-28 @ 22:25:48
Postat av: Nisse i Bläsen

Futsal = leksaksfotboll. Det var sådant man höll på med hemma i vardagsrummet i femårsåldern!

2010-11-29 @ 08:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback