Finlandsfärjan över nyår?

Har precis kommit hem efter en kväll som har bestått av utomhusträning i Brastad och ishockey i Gullmarsborg.
Med andra ord håller jag på att tina upp efter några grymt kalla timmar.
Brrrrrrrrrrrrr…

 

Egentligen har jag bara gammal skåpmat att presentera. Eller ”bara” och ”bara”, det är inte dåligt det.

 

Om vi ändå ska börja med det roliga. I vanlig ordning, på måndagar, har det spelats pingis. Senast, igår, fick jag mig en rejäl omgång mot en viss Leif Ström, 60+. Det ska sägas direkt att han låg under med minus fem bollar inför jag set, jag startade på det ”vanliga” noll.

 

Jag gick snabbt fram till 2-0 i set, relativt enkelt, men sedan tappade jag allt och lite till. Det gick fort nerför och Ström kunde lätt kvittera till 2-2. Det avgörande femte väntade, handsvetten rann och nerverna börja pumpa på ett härligt gött sätt.

 

I skiljesetet kändes det som att det var VM-finalen som spelades. Efter i stort sett varje boll som jag förlorade utbröt ett långt ”faaaaaaaaaaaan” som ekade över hela Mariedal. Ström svarade med ”Perkele” och ”helvete”.

 

Det gick så långt att inför en viktig serve började skratta och det högt med tanke på hur vi höll på. Inte ens Jonas Larsson som var domare kunde hålla sig och givetvis inte Ström heller, alla började flabba.

 

Efter många om och men vann jag med 11-9 i sista och två kämpande korpen-spelare tackade för en god match.

 

Det jag vill komma till är att det inte spelar någon roll på vilken nivå man utövar en idrott, man vill ta mig tusan alltid vinna. Oavsett om det handlar om proffsnivå eller korpen i Lysekil.

För den som vill utläsa en snygg tabell går det att
avnjuta här.

 

För att fira serieledningen åkte Jonas och jag ner till Sportshopen och beställde nytt matchställ, piké och shorts, som kommer användas när trycket är klart. Kan bli great.

 

På tal om annat…

… det är kul att skrapa rutorna på bilen…

 

… för en vecka sedan var Liverpool kungarna, nu är det kris igen.

 

… så har jag klippt mig för dem som inte märkt det. Blev den vanliga avskalningen.

 

… letar jag och Hartvig resor över nyår. Först var vi inne på New York, sedan blev vi realister och bytte om till Paris. Nu har vi tittat oss i spegeln och insett att det heller inte är något vettigt alternativ. Det senaste är att åka med Finlandsfärjan över nyår. Vi får se hur denna dokusåpa slutar…

 

… det är faktiskt inte ofta som jag saknar folk eller tänker på dem särskilt mycket. Men nu börjar jag på riktigt längta efter en viss Jönsson som för tillfället är lokaliserad nere i Malmö. Haha, exakt nu, på riktigt, kom jag på att vi snart ska träffas. Han ska ju med oss på Idol i Göteborg den tredje december. Smart där, din pappskalle till bloggare. Aja, jag fick iaf fyllt ut med några rader.

 

… det kanske är lite gay, men va fasen, i ärlighetens namn är det inte mycket som slår den här kombinationen: En kille, en bra röst och en akustisk gitarr. Därav mitt val av ”Dagens låt”.





Vi ses när vi ses!

// Joel

Kommentarer
Postat av: "Jönsson"

Måste ju fråga om pingistermerna som OSSA, hänger kvar?

Tack för de fina orden, saknar dig och övriga hanssons med jämna mellanrum också. Sann kärlek dör aldrig ut :)

2010-11-23 @ 14:18:39
Postat av: Joel

Ossa! Kiiiiiiiiiix! Ja pingistermerna sitter i fortfarande. Det enda som fattas är att Tomas Nicander, vår gamla tränare, ska slå sig stenhårt på låret och göra sönder två stommar på samma träning...

2010-11-24 @ 00:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback