Han hade mitt drömyrke...

Under min tid på gymnasiet funderade jag ofta på mycket annat som inte hade med plugget att göra.
En sak jag ofta frågade mig själv var hur gammal Tommy Thörnblom egentligen var.
Ni vet ”gubben” som då var sportansvarig på Lysekilsposten.


Och ja Tommy, detta är helt sant, och det var framförallt när jag inte kände dig lika bra som jag gör idag. Hur gammal kunde han egentligen vara? Skulle han snart gå i pension? Han borde i alla fall vara runt 60 år?

 

Jag fick egentligen aldrig något svar under min tid på gymnasiet, det var först efteråt.

 

Men varför snurrade alla dessa frågor runt i mitt huvud?

 

För som sportchef på Lysekilsposten hade Tommy Thörnblom mitt drömjobb på ”hemmaplan”.

 

Tänk att varje dag få skriva om idrott, mitt livs överlägset största passion och få betalt. Bättre jobb kunde jag inte få i Lysekil. Visst skulle jag kunna tänka mig att jobba på Sportbladet, skriva krönikor, kolla på stormatcher, flytta till Stockholm, men det var för långt borta utan journalistutbildning.

 

Tiden gick, jag sommarjobbade på LP efter studenten, lärde känna Tommy, fick höra alla hans roliga historier om att allt var bättre förr.

 

I februari 2009 blev vi arbetskamrater på riktigt och under ett drygt år jobbade vi tillsammans innan han i april i år gick i pension. Tiden tillsammans med ”TT” var grymt rolig och jag har fått många härliga skratt tack vare honom, samtidigt som han blivit en riktigt bra vän.

 

Hans efterträdare som sportchef blev inte helt oväntat Christian Lycke. Jag fick snällt ställa mig i kö, men när Lycke i dagarna har gått och blivit pappa så är det jag som tar hand om Lysekilspostens sportsida.

Och så gör jag denna och nästa vecka vilket är fantastiskt roligt. Det är faktiskt en liten dröm eftersom jobbet blivit en av mitt livs tre största grundpelare, så allvarligt tar jag på saken.

 

Med andra ord sitter jag för tillfället och arbetar med det jag helst av allt vill jobba med och det är jag så otroligt tacksam för.

 

Det trodde jag aldrig skulle gå i uppfyllelse när jag under tiden på gymnasiet satt och funderade över hur gammal Tommy Thörnblom är.

 

Ne nu får jag gå och lägga mig om det ska bli någon sport i onsdagens nummer av Lysekilsposten…



Kolla i bakgrunden, till höger, där har du en riktigt skojare – Tommy "Thörnis" Thörnblom. De två i förgrunden är hans efterträdare nummer ett och två.


Idag hittade jag några roliga bilder från LP. Så här kan det se ut när vår fotograf Gabbe Berntsson skojar till det. Visst jag har en stor näsa, men inte SÅ stor, haha.


En gång i somras var det inte bara jag som tog bilder. Detta foto trillade in på min mail ett par dagar efter ett uppdrag.


Även denna ramlade in i min inkorg.


Här har ni två av mina favoriter på LP. Foto-Gabbe och Hasse Brasse Slasktask.



På plats och så här kul tycker jag det är att ha hand om sporten denna och nästa vecka.


Tack för idag!


//


Joel Hansson
0523 - 66 70 88
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Räkan

Sportchefen Joel Hansson! Grymt!

Nu e gamla bloggarn tebax :) Gött å se!

Sprutt

2010-11-03 @ 14:29:47
Postat av: Tommy T

Fast jag var aldrig sportchef Joel, bara en vanlig murvel. Det var Helge som kallade mig sportchef tills jag bad om att få belalt som en sportchef. Sedan har jag aldrig påstått att det var bättre förr, bara att det är sämre nu!

2010-11-03 @ 16:55:55
Postat av: Tommy T

Ps. På min tid som murvel skrev jag om LHK som spelade först i allsvenskan, sedan i Elitserien. Jag skrev om när LFF kvalade till div 2 och Viking som kvalade till ettan. Vad skall Du skriva om? Ds.

2010-11-03 @ 16:58:04
Postat av: Joel

Haha kära Tommy, vad ska egentligen jag skriva om? Det är en bra fråga från en erfaren journalist.



Tyvärr har jag inget bra svar, jag brukar hålla mig till att fråga istället för att ge svar :)

2010-11-07 @ 22:51:50
Postat av: Tommy T

Det är väl bara att skriva ner ett svar men kom ihåg att en journalist ljuger aldrig. Däremot friserar han sanningen! Ta det som ett gott råd, det enda som Du får från mig!

2010-11-10 @ 16:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback