Remember the Titans

Jag tänkte egentligen gå hem för dagen, men va fasen, när jag kommer hem tänkte jag ändå sätta mig vid datorn, så därför bestämde jag mig för att jag lika gärna kan sitta kvar på jobbet och blogga.
Så smart är jag.

Hmm, vilka ämnen ska vi jonglera med idag? En av bollarna som jag kastar upp i luften direkt är musik. Det är väl ingen direkt högoddsare, men ikväll tänkte jag behandla de låtar som liksom flög förbi lite fööör fort och som inte fick den uppmärksamheten som de egentligen förtjänar.

Som sossarna brukar säga: ”Alla ska med”.

Jag har tagit fram min gamla sandlådespade och grävt i Spotify- och Youtube-arkivet. Väl där vaskade jag inte champagne som bratsen på Stureplan, men däremot vaskade jag fram några bortglömda guldklimpar från musikens gigantiska värld.

Ladies & gentlemen – here we go!

Solange – I Decided (part 2)
Jag får bara en så härlig känsla när jag hör den här låten. Hela jag börjar rycka (särskilt min axel) och man blir per automatik sugen på utgång. Den här låten har lekt kurragömma sedan 2008 och ingen har hittat den förrän nu.




Petter (feat Kihlen) – Min Click

Den här låten skrevs när Petter firade tio år som artist. När den kom ut jobbade jag på H-Fönster och jag minns att jag alltid slutade att jobba när den låten kom på P3. Idag lyssnar jag alltid på den när jag är ute och springer.

Märker du en 22-årig kille som rappar med händerna samtidigt som han är ute i Lysekil och springer… då är det jag och då lyssnar jag på ”Min Click”.

Älskar särskilt den andra versen när Kihlen (Oskar Linnros) sjunger följande:

”Har årets fest på gång, kom in kära vän
Hela min fucking telefonbok är här ikväll
Inte het, jag är sjukt het, igen lek, ge dig
Har hela klicken med mig”





Christina Aguilera – Candyman

Här är en låt som jag hörde för första gången i Bulgarien i ett hotellrum tillsammans med Räkan. Båda hade lyckats skaffa sig bortamatch i samma rum och på morgonen när vi vaknade upp med var sin dama fick jag upp ögonen för en av mina absoluta favoritlåtar. Den är inte bortglömd av mig, men alla ni andra får här en påminnelse.

Hon är nästan lite för het, lite för porrig, lite för bra. Sprutt sprutt!

Klicka här om du vill lära dig dansa, haha!



Joel Hansson – Nu går 33:an i himmelen in

Snacka om att denna version har ramlat mellan stolarna. Jag snodde melodin, det ska jag erkänna, men texten är det jag som har snickrat ihop. Den såg sitt första ljus under årets kräftskiva på Braste Loge och att den inte har kommit in på Tracks är för mig en gåta. Om inte annat kunde den varit en ”bubblare” på listan, men nej. Det är för dåligt.




Bob Segar – Old Time Rock’n Roll
Denna juvel nådde mina öron en tidig höstmorgon 2010. Minns faktiskt att det var på en måndag. Jag blir bara så glad av både låten och videon. En härlig och skön femetta som Tony Rickardsson hade uttryckt saken.




Darin – Breathing Your Love (akustisk)

Alla utekvällar avslutas med en tryckare och jag är inte sen att följa på trenden. Tänk när en dama bjuder upp en, sisådär fem i tre, ”Darin – Breathing Your Love (akustisk)” sätts igång och mitt kap och jag dansar iväg i lugn takt.

Sedan vaknar jag upp alldeles kallsvettig i sängen och inser att jag ligger ensam hemma…



Där har du min lista, jag hoppas att den funkade, åtminstone en eller ett par låtar.


Ne nu ska jag visa karaktär genom att ta mig ut och springa. Det kan jag inte lika gärna göra på jobbet, då tror jag till och med Helge skulle bli galen…


Ha det gött!


Vi ses när vi ses!


//
Joel


Kommentarer
Postat av: TT

Hittade Du ingen med Kepz?

2010-11-25 @ 23:31:10
Postat av: Joel

Jag kände att bandets reklam i dagens storupplaga av Lysekilsposten fick räcka.



Annars hade Kepz givetvis varit med på listan :)

2010-11-25 @ 23:52:29
Postat av: TT

Man får tacka!

2010-11-26 @ 16:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback