Zlatan är Zlatan

Alla berörs vi av Zlatan Ibrahimovic.

De flesta är uppdelade i två läger.
För eller emot, hata eller älska.

 

Själv tycker jag inte att Zlatan är någon fantastisk bra fotbollsspelare, han är duktig, inget snack, men inte SÅ bra som många anser. För tillfället bär han sitt nya Milan på sina axlar och avgör viktiga matcher på egen hand. Man kan diskutera Sveriges bästa fotbollsspelare under en hel förfest, därför väljer jag att hålla mig kort.
 
Detta gillar jag inte med Zlatte:
Att han inte kämpar tillräckligt
Att han löper/går i offside minst tio gånger per match

Att han på allvar var nära att lämna det svenska landslaget

 

Detta gillar jag med Zlatte:
Alla hans snygga mål
Hans underbara och breda leende
De härliga citaten som…

…. ”Först gick jag vänster, det gjorde han också. Sedan gick jag höger, det gjorde han också. Sedan gick jag vänster igen och han gick och köpte korv.”

… ”Det är inte antal mål som är viktigast, utan hur jag gjort dem.”

… ”Jag kom till Amsterdam som ett barn med hemlängtan, jag lämnade som en man som vet vad som krävs för att nå toppen.”

”Agenter är bara till för att sälja dåliga spelare. Till mig kommer storklubbarna direkt.”


Här har du en riktigt bra och relativt färsk intervju med Zlatan, och jajjemän, visst är det Ola Wenström som ställer frågorna.


På tal om annat…

 

… är Lysekilsposten fortfarande obesegrade i årets korpen-serie. I måndags vann vi seriefinalen och tog nionde raka segern. Räcker så.

 

… kommer inte jag och vinterjackor överens. Ifjol fick jag lämna tillbaka den två gånger innan jag fick pengarna tillbaka. I år var jag tvungen och köpa ny och efter att ha använt den max 20 gånger gick kedjan sönder. Pust och brrrrrrr.

 

… kollade Viking ikväll. De ledde över serieledarna med 8-4 när det återstod tio minuter. Matchen sluttade till slut 8-7 och Lysekilarna var riktigt illa ute, men som tur var klarade de sig med nöd och näppe.

 

Vi stänger dagens butik med en scen/låt som är…


… alldeles, alldeles underbar…  


// Joel


Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

"Själv tycker jag inte att Zlatan är någon fantastisk bra fotbollsspelare".

Nu börjar jag förstå varför Du gillar engelsk fotboll och också varför Du spelar i backlinjen!

2010-11-24 @ 09:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback