Filmväder

Vi får väl ta ett tag, om än ett litet sådant.
Har inte så mycket att rapportera om egentligen, men…

Vi gör vårt bästa, det brukar åtminstone räcka en bit på vägen.

 

Jag gillar ju att vara spontan och det är ungefär vad de här raderna kommer att handla om. Jag har verkligen inget manus för denna text, tangenterna bara går av sig själv och jag följer snällt efter.

 

Kan väl berätta att jag för tillfället sitter och snackar med en viss Lina Andersson över Facebook. Hennes kusin, tillika min goda vän, Niklas ”Fylking” Johansson har precis varit i mitt krypin och varför ska jag berätta på nästa rad…

 

Idag har det regnat, regnat och ja, regnat. Därför bestämde jag mig för att åka till Hemmakväll för att hyra en film, ett inslag som inte händer särskilt ofta i min vardag. När jag går från parkeringen mot butikens ingång vibrerar min telefon.

I andra änden av luren pratar Fylking som hade som förslag att vi skulle hyra film.

– Haha, jag är precis på Hemmakväll, fasen va bra tajmat, säger jag och fortsätter:
– Jag har ställt in mig på att hyra en film om John Lennons uppväxt, funkar den eller?

– Jajjemän, säger Fylking.
– Bra, jag hyr den och plockar ihop två godispåsar, så ses vi hemma hos mej om en kvart?
– Nej lille Joel, du får allt hämta mig, det ösregnar.
– Absolut. Jag ringer när jag är på väg, vi höres.

Klick.


Vi såg filmen som heter ”Nowhere Boy”, käkade gôtta och mådde prima. Rullen var dessutom väldigt bra, det måste jag säga. Filmen slutade där Beatles riktiga karriär tog fart på allvar och vi ville verkligen se vidare hur det egentligen gick till under deras storhetstid.


På tal om annat…

… ska jag och min kära vän Hartvig på Robert Gustafsson 25-års jubileum den 10 februari i Göteborg på Rondo. Kan bli riktigt skoj. Potentialen finns!

 

… Liverpool är på G!

… i måndags tog lag Lysekilsposten femte raka segern i pingis-korpen. Inget större…

… RIP bläckfisken Paul.

 

… tack för idag. 



Dagens låt: Eliza Doolittle – Pack Up



// Joel

Kommentarer
Postat av: Hasse

Nowhere boy, magiskt bra film. Roligt förresten att du tycker att Pool är på gång efter typ en seger. Får väl se hur det går mot Bolton idag.

2010-10-31 @ 17:06:56
Postat av: Joel

Det är inte bara Arsenal som har flyt och avgör i den 86 minuten :D

2010-11-02 @ 23:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback