Kvällens föreställning

Helgen är över.
Vad som framförallt har bränt sig fast i mitt minne?
Simpson-Marge, Benny the cop och grannen i Beck.
Välkommen till min alldeles egna version av Aftonbladets ”Klick”.

 

Lördagen blev både som den var tänkt och lite tvärtom. 11.15 startade min Hyundai Accent att rulla, bredvid mig som kartläsare satt Chrille Lycke och målet vi gemensamt siktade på var Strömstad. Där skulle vi hämta en 4,5 liter stor Whiskey, Famous Grouse, som var ämnad till Thomas Sernemo i 30-års present.

 

Vi visste redan att det fanns två Systembolag i Strömstad, men det vi skulle till låg på Oslovägen. Vi hittade snabbt, kom in genom dörrarna och plötsligt kändes det som att vi var utomlands…

Under våra tio minuter i butiken hörde jag inte en enda svensk röst, helt ärligt, till och med affärsbiträdet var utländsk. Resten var norskar, överallt, och lokalen var fullproppad och då snackar vi under mitten av oktober, tänk sommaren!

Butiken hade ungefär sju stycken kassor och alla hade en 15 meter lång kö. Efter många om och men slog vi våra svenska kloka huvuden ihop – vi var på fel Systembolag, det andra låg tydligen också på Oslovägen, fast 500 meter längre bort.

Vi åkte dit, köpte den undanlagda stora Whiskeyn, innan vi åkte hem sjungandes i mitt vrålåk.

Under resan hem pratar jag med min Strömstads-kompis vid namn Tingel och han berättade att en av butikerna går näst bäst i hela Sverige. Och jag är inte förvånad…

Det var dags att klä upp sig, att bli man för en kväll.

Som sagt, vi skulle på Sernemos 30-års kalas i LFF:s klubbhus. Mamma slängde hem mig till Lyckes lya, vi drack lite och gjorde oss snygga. Födelsedagsbarnet hade ett krav för att man skulle få komma – klä ut dig till en skådespelarkaraktär.

Joel ”Charlie Chaplin” Hansson och Christian ”Benny the Cop” Lycke var klara för att kliva in i sina respektive gestalter och vi vandrade bort till festen med förhoppningen om att vi skulle få huvudrollen.

Väl där blev allt lyckat, tiden flög verkligen iväg. Hade helt galet skoj tillsammans med grannen i Beck, Alice i Underlandet, Zorro, Marion, Lisbeth Salander, Lejonkungen, Simpson-Marge och alla andra härliga karaktärer.

Tusen tack Sernemo för en grym kväll och det vore kul om du ropade till när Whiskeyn är slut. Vi får väl köpa en ny när du fyller 50 år…


Ett gäng goa karaktärer.



Bakom dräkten? Petejjjjj Isak.



Tre gringos. Visone, Peter och Larsson.



Min favorit-karaktär under kvällen. Ulrikas syster var helt klart snyggast. Typiskt att min mustasch skulle ramla av...



Jag blev bara tvungen att testa den blåa kalufsen.



Slätteskär som Bruno var ett av många ess på festen.



Carro behövde inte byta efternamn trots att hon klädde ut sig...



Lycke som "Benny the Cop" i Kopps. Sjukt likt!



Självklart får vi avsluta med födelesdagsbarnet Thomas Sernemo. 30 år!



Vi tittar i kalendern, söndag är en röd dag och enligt den Kristendomliga tron är detta veckodagen när man ska ta det lugnt och vila. Det har jag gjort, bokstavligen.

Jag har ätit kycklingrulle från Charlie Chaplin (den ingick som sponsring), sett Liverpool bli derbyförnedrade mot Everton, se LHK-herrarna jogga hem två komfortabla poäng i Kronbergshallen och för tillfället kollar jag på rullen Rallybrudarna med hög mys-stämpel.

På måndag blir det Korpen, tisdag Real Madrid – Milan och på onsdag är det återigen dags för "Vuxna män som gör saker tillsammans". Med andra ord Champions League-night med en viss Hula som lagar en massa mat till Räkan, Matte, Joel, Fylking och Väggen. Kan bara bli världsklass, igen!

 

Så. Nu har du koll på mig.

Så. Nu ska jag ta min käpp, hatt, frack, långa skor och gå och lägga mig.

Så. Det blev en föreställning idag med.

// Joel ”Charlie” Hansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback