Som det kan gå i Bundesliga två...

Många har förstått att jag börjat gilla Bundesliga mer för varje dag som går.
Den är nog också den ligan som jag sett flest matcher från i år och den gör mig sällan besviken.
Jag brukar snacka om att den är underhållande och vad säger man om detta?


Detta är visserligen Zweite Bundesliga, den näst högsta divisionen i Tyskland. Det är match mellan klassiska Hertha Berlin och Aachen. När klockan har tickat upp emot 55 minuter, då inträffar en märklig händelse.

Domaren för kvällen är en kvinna och en spelare i Hertha ska klappa henne på axeln, men han träffar några centimeter fel…

 

Den kvinnliga domaren kopplar situationen direkt och ett rött kort är det enda rätta? Nej nej, istället blinkar hon med ögat och fortsätter som att ingenting hade hänt. Snacka om att ha känsla. Världsklass!

 

 

 

Nu tänkte jag bege mig in till Torp för att ragga efter en vinterjacka. Jag hoppas att det blir en varm historia…

 

// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback