En alternativ dammsugning

Det är inte bara i hemmet som man behöver damma och sopa undan ibland.
Samma sak gäller även på Internet och diverse angelägenheter.
Vi börjar där vi brukar – med inriktning på fotboll.


Jag känner en kille, 19 år från Brodalen. På min mobil kallar jag honom för ”Oscar Douglas” av okänd anledning. I verkligheten heter han Oskar Olofsson och är precis som jag fotbollsnörd.

I somras tog han studenten i Lysekil och från och med i höst bor han i London. Där har han skaffat sig säsongskort på Tottenhams hemmaplan, White Hart Lane, och försörjer sig bland annat genom det jag gör precis just nu – att blogga.

Och nu snackar vi inte någon ”sketen” blogg som ligger under LFF:s hemsida.

Här har ni Oscars nya krypin. Inte illa pinkat! Jag är grymt avundsjuk, men samtidigt väldigt glad för hans skull. Keep up the good work grabben!


Detta är helt saxat från Simon Banks blogg. Tycker det är ett inlägg som alla borde läsa och se. Här snackar vi om att ta åt sig äran själv trots att det är andra som gör förarbetet…

”Nu ska vi se här. Han är 25 år gammal, har rötterna i Guadelope, drog iväg till Empoli som ung talang, verkade aldrig bli något och hamnade till slut i Le Havre där han äntligen verkar ha hittat hem.

Han brukar göra mål borta mot Reims, har gjort fyra mot dem på en vecka (två i Ligue 2, två i ligacupen), han är väldigt, väldigt snabb och han har ett efternamn som betyder ”gladlynt”.


Ja, det är väl i stort sett det jag vet om Brice Jovial.

Det, och att han jävlar i mig inte är den som tackar för en passning i onödan (den här kommer från marockanen Hassane Alla).

/Simon Bank

 
En passion jag har är att vela, fråga Henrik Källén efter dagens träning. En annan är att lyssna på musik. Därför har jag knutit ihop en splitter ny Spotify-lista. Visst är jag för snäll för mitt eget bästa? Men jag kan inte hjälpa det. Sådan är jag…

New stuff

// Joel

Kommentarer
Postat av: Hartvig

Om man ska uppfylla sina drömmar och flytta till england och leva på att blogga som man tycker e det roligaste som finns så måste man kanske börja med att klippa navelsträngen och lämna lysekils kommun! träskalle!!

2010-09-04 @ 10:47:53
Postat av: Nisse i Bläsen

Lysekils kommun lämnar man inte frivilligt, inte ens om navelsträngen är klippt för flera mansåldrar sedan!

2010-09-05 @ 14:53:59
Postat av: Joel

Helt rätt Nisse. Vet inte vad Hartvig snackar om. Pappskalle!

2010-09-07 @ 08:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback