En historisk dag, eller inte...

Den 11 september är en historisk dag, eller inte, i alla fall inte i år, för mig, 2010.

Det är åtminstone ingen dag som jag kommer att minnas för resten av livet, men det har ändå hänt en del…

 

Om vi ska hålla oss kvar vid dagens datum en stund – den 11 september. Det var 2001 som ”det” hände och alla vet att jag pratar om, terrorattacken mot World Trade Center.
Idag är det hela nio år sedan som händelsen ägde rum och det känns som att det är första gången som det inte varit en massa snack inför det speciella datumet. Men jag kanske har missat något?

 

Jag minns e x a k t vad jag gjorde den dagen. Jag kom hem från skolan, pappa ringde och berättade vad som hade hänt, ett par minuter senare kom det andra planet och kvällen tillbringade jag faktiskt i Dingle, på Skogsvallen, där min syster Isabel spelade match.

Nog om katastrofer, eller inte. Idag lirade vi, LFF, match mot Vallen och förlorade med 1-2 efter att ha släppt in en hörna i 88:onde minuten. Tungt är ordet och nästa match är mot Kungshamn, då jäklar ska vi ta revansch och göra det vi kan för att hålla oss kvar i division 4.

Efter den sega förlusten tog jag min gråa Hyundai Accent hem till Valbogatan, lagade mat, bryggde kaffe, slog mig ner i soffan och kikade på Bayern München – Werder Bremen, en galen 0-0-match, det var ett unikum att den fighten slutade mållös. Igår tittade jag även på Hoffenheim – Schalke 04, 2-0, och Bundesliga övertygar mig för varje dag som går.

Det har nästan gått så långt att jag tycker att Premier League har blivit en förutsägbar och kommersiell liga. Nu tar jag i, men alla som kan och har möjlighet borde checka in den tyska ligan. Fullt ös på läktarna, billiga biljetter, frejdiga och anfallsglada matcher med många unga spännande talanger, en jämn övre tabellhalva – Bundesliga är på framfart!

 

Jag har även sett Zlatan och hela Milan göra en slät figur mot Cesena när de torskade med 2-0. Som alla säkert vet vid det här laget missade vår käre svensk en straff och blev därmed mållös för första gången under alla sina debutmatcher för hans nya klubbar i karriären.

Jag älskar ju att festa, umgås med kompisar och vara social. Men ensamma kvällar hemma med mina två bästa vänner, fotboll och kaffe, det är inte fy skam det heller.

 

På tal om annat…

 

… förhoppningsvis blir det en fika imorgon med Ulrika, Ellie och en viss Sernemo.

… imorgon kommer min pappa på besök. Han ska hjälpa mig och visa hur man använder min inspelningsbara DVD som jag fick för två år sedan och som jag knappt rört. Nu ska det börja att spelas in!

… chattprogrammet MSN är inte som det en gång var. Känns som att ingen knappt använder det längre och istället snackar över chatten på Facebook.

… undra vilken maträtt som Fylking och jag ska laga på måndag…

… igår städade jag HELA lägenheter. Den som upptäcker så mycket som ett dammkorn kommer att erhållas hittelön!

… SVT-play är guld.

… dvärgen Marin i Werder Bremen spelar inte kvar innanför Tysklands gränser efter denna säsongen. En kopia av Özil som är grymt läcker att titta på.

 

… planerar jag en resa till London under hösten. Kan bli käckt om allt går i lås.


// Joel

Kommentarer
Postat av: Brunis

Så är vi två som planerar in en resa till London ;D

2010-09-12 @ 15:53:52
Postat av: Joel

Världsklass Brunis! Då kanske vi ses, precis som imorgon på träningen :P

2010-09-12 @ 21:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback