En recension av söndag & måndag

Det är förbannat skönt, men det händer inte särskilt ofta.
Nej jag pratar inte om sex.
Jag snackar om känslan av att göra mål i fotboll.

 

Ljusglimtarna under LFF:s fotbollsår 2010 har varit fåräknade. Men mot Kungshamn har det gått bra. På två matcher har det blivit lika många vinster och det med målskillnaden 3-0.

 

I söndags var det dags igen. I den första halvleken stod det 0-0 med ett visst övertag till KIF. Då, i mitten på andra, stampar en viss Joel fram för att ta en frispark i höjd med straffområdet, men från sidan.

Jag väntar några sekunder för mycket innan jag slår in bollen mot mål, givetvis medvetet, lädret susar mot gröten framför mål och lyckas på något märkligt sätt leta sig in i mål och 0-1 till LFF! Med två minuter kvar sätter Patrik Moberg 0-2 på straff och segern var säkrad. Grymt skönt.

 

Kan låta lite skrytsamt att jag skriver om mina egna mål, men när det händer lika ofta som det är val i Sverige så kan man kosta på sig det.

Annars då?
Måndagen var horribelt stressig på jobbet. Det skulle skrivas om fotboll, val och nyinflyttade romer.
Ikväll skulle bli dagen när min officiella Korpen-debut skulle äga rum. Men icke sa Nicke. Det var tydligen träning en gång till och nästa måndag drar serien igång. Med facit i hand kändes det bra att jag och Jonas fick ett pass ihop innan allvaret börjar.

Nu blir det Gumball 3000 på 5:an.

 




// Joel

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Då har Du gjort två fullträffar i år. Ett i eget och ett i motståndarmålet?

2010-09-22 @ 12:36:44
Postat av: Joel

Nu är gamlingen Nisse ute och seglar igen ;) När skulle jag ha gjort självmål?

2010-09-22 @ 14:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback