Kräftskiva på Braste Loge!

Idag blev det höst på riktigt. September är här och jag känner ärligt talat ingen panik över att sommaren är slut. Är precis hemkommen efter en omgång i Fjällas löpspår och en fika hos en viss Daniel Slätteskär, riktigt trevligt.

Det är så. Fotbollen formar min vardag och kompisarna man umgås mer blir i stort sett därefter. Därför träffar jag inte gamla LFF-spelare som Wille, Erlandsson, Slätteskär och Wickins så mycket längre. Det finns helt enkelt inte tid och visst är det förbannat tråkigt. De är härliga snubbar och jag saknar dem allihop.

När vi ändå är inne på sköna gubbar kom jag osökt att tänka på Örjan Andersson. Det är min kompis Linas pappa och han gästade kräftskiva på Braste som vi hade för ett par helger sedan.

Jag bara älskar att dricka alkohol med äldre personer och höra deras historier från förr när allt var mycket bättre än vad det är idag.

Det är inte lätt. Trots att det kom drygt 25 personer på kräftskivan som ägde rum på Braste Loge i Brastad, hemma hos pappa och Kikki, så var det två som glänste mer än alla andra.

Japp, du gissade rätt – självklart var det Örjan Andersson och Joel Hansson.


Kingarna gånger två – Örjan och Joel.


Vi var lite snyggare än alla andra, lite roligare, drack betydligt mer än alla och dansade som om det var sista natten med gänget. Hur som helst Örjan, om du läser detta vill jag tacka för en grymt rolig kväll och att du kom, vilket inte alla andra äldre lyckades med… host.

Lite bilder från kräftskivan...


Christian Kärlek, Py, Lill Ida, Tobbe och Wille.


Alla fick och skulle vara med. Om än på sitt eget lilla sätt. Wilma Upper.


Självklart sjöngs det i stora lass och nubbarna sjönk ner därefter. Därför var sånghäfte ett måste!


Tre käcka damer på kräftskivan. Anna, syster Isabel och Marie i Växeln.  


Hela ligan. Örjan Andersson, moi och Lina Andersson. Vi hade tråkigt...


Martin, Stor-Beng, Jocke, Wille, Moberg och Frida var alla i farten...


Haha, det blev mycket bilder på mig själv. Men den här tycker jag är bra käck asså.


På tal om annat…

… i helgen gjorde jag slut på 29 kronor. Jag är riktigt stolt över den bedriften.

… idag har jag klippt mig, vilket innebär att jag har höstens inne-frilla.

… äntligen är Knatteredaktionens fruktskål full igen. Ni kan försöka gissa vems förtjänst det var…

 

… jag har aldrig varit med om att LFF:s klubbhus varit fräschare än nu.


Dagens låt...



// Joel

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Klubbstugan fräsch men A-laget verkar inte vara i samma kondition, eller...?

2010-09-05 @ 11:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback