Pingis, svaga knän och tysk fotboll som fredagsmys

Jag är inte svag för killar, men mina knän viker sig för akustisk gitarr, idol och gotländska. 

För tillfället är Olle Hedberg min favorit i årets tävling.
Han ser ut som en ung
Johnny Cash och hans stämma påminner om en viss Paolo Nutini.





I övrigt kan jag meddela mina läsare att jag idag snackat med ”Lysekils Mr. Pingis”, Leif Ström. Som jag förstått det är det han som håller i trådarna vad det gäller korp-pingisen i staden och jag är mer än sugen på att ställa upp.

Min vän och arbetskollega Jonas Larsson är också rejält sugen och vem vet, kanske ställer Lysekilsposten upp med ett lag?

Visst jag har inte spelat ”riktig” pingis sedan jag la av som 11-åring, men lite känsla har jag allt kvar, men framförallt hade det varit en rolig grej. Allt är inte hundra ännu, men jag och mitt lag har i alla fall kommit en bit på vägen.

 

Jag gillar ju det där programmet som brukar kallas för Idol. Funderar allvarligt på att åka ner till Göteborg i år, den tredje december och titta på semifinalen. Jönsson och Isabel är redan på, nu väntar jag bara på svar från två till, sedan beställer jag biljetter.

Imorgon blir det fredagsmys med 1899 Hoffenheim – Schalke 04 klockan 20.30. Har ärligt talat längtat hela veckan efter den matchen. Kan bli käckt.


I vanliga fall brukar jag inte gilla hiphop. Jag vet heller inte ett dugg om vad texten handlar om, allt jag har 100 procent koll på är att jag är helt såld på Eminems ”Not Afraid”.






Over and out och allt det där...

// Joel

Kommentarer
Postat av: eddie

Olle är Kingen! bra där Joel. Saknar att få se Idol med dig och Fylk!

2010-09-11 @ 09:32:31
Postat av: Joel

Åh, Idol-kvällarna med dig o Fylk glömmer man inte i första taget. Älska Tove Styrke !

2010-09-12 @ 21:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback