Video-night

Vissa saker förföljer mig som en skugga.

Ett exempel är min sångröst. Av någon märklig anledning lyckas den dessutom att hamna på olika slags videokameror.
Men denna gång är allt annorlunda.
Nu är det inte bara jag som sjunger… jag har dessutom skrivit texten och musiken.


Förr ett par helger sedan hade vi kräftskiva hemma på Braste Loge, hos Kikki och pappa. Dagen innan fick jag några minuter till övers, tänkte efter, skrev ner, trudde lurade och resultatet blev… lysande… om jag får säga det själv.


Efter en halvtimmes tänkande och jobbade hade jag lyckats få fram den splitter nya låten ”33:an”, som inte är helt olik sin bror ”34:an”.




Text och musik:
Joel Hansson

1. Denna loge har varit släktens
uti många herrans år,
denna loge har varit Hanssons
och det ska sätta sina spår.
Denna loge har hängt i
och den ska sättas på prov ikväll men nu är det slut på det
för nu skall 33:an bort.

2. Ja, nu är det slut på nykterheten
Ja, nu ska till och med våra föräldrar dricka sprit
Nu ska hela logen rivas
nu ska feeeeest bedrivas
så vi tar farväl av vatten  
och stora klunkar vi ska ta
Nu är det slut i skafferiet

Nu går 33:an och spriten i himlen in.

Skål!!!



Ni kanske har följt tv-program om mat tidigare. Men jag kan redan, här och nu, lova att ”Fylking & Joel lagar mat” är det bästa ni någonsin sett. Vi är två ungkarlar, Lysekils två snyggaste singlar, som försöker lära oss en del av det som vi alla behöver varje dag – mat.

Förra måndagen startade spektaklet. Efter träningen åkte vi till ICA. Handlade alla ingredienser, och vips, så var vi igång och så här såg det ut…




Idag fick jag syn på ett fantastiskt roligt klipp, helt oväntat.
Om vi backar bandet två år. Det är LFF:s årsfest. A-laget har en liten ”uppvärmning” i klubbhuset med diverse aktiviteter. Då gör Patrik Bladh entré med den härligaste inlevelsen jag någonsin sett. 

Kolla in hans gung, taktt och knytna näve efteråt. Titta ungefär 20 sekunder in i videon, det är magi och Bladh har det som Idol-juryn kallar för ”Det”.





Sist men inte minst har jag en speciell vän.
Hans namn är Fredrik ”KD” Söderberg. Han tar en VM-titel varje år: Att somna på fester, eller om man så vill, han däckar.
Detta hände för ett knappt år sedan…



Det var alles. Jag hoppas åtminstone att ni fick er ett eller ett par skratt. Tack för ikväll!

// Joel

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Var inne och kollade sången på kräftskivan. Det verkar som om du har musiköra... Skönsång a la Håkan Hellström. Fast skall sanningen fram så stängde jag av efter mindre än halva låten. Man kan få migrän för mindre!

2010-09-08 @ 23:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback