"Vuxna män som gör saker tillsammans"

Alla ungdomar i Lysekil klagar på hur lite det finns att göra i vår lilla stad.
Så är det verkligen och eftersom jag bara älskar det här stället så konfronterar jag ofta belackarna.
Därför får man ta saken i egna händer och hitta på saker och ting.
Det är exakt vad mitt kompisgäng kommer att göra ikväll.


Jag tror att det var Matte som kläckte idén i söndags när vi alla satt samlade hemma hos mig. Alla var bakis, drog dåliga skämt, tittade på fotboll och pruttade sönder lägenheten.
– Fan gubbar. Varje vecka när det är Champions League borde vi samlas allihop. Vid varje tillfälle lagar en person mat till allesammans och sedan så ser vi på fotboll. Vi gör upp ett schema och så börjar vi nu på onsdag.


De kloka orden var Mattes, vilket kan vara lite svårt att begripa. Sagt och gjort. Vi lottade ihop ett mat-schema och först ut, idag onsdag, blev Fylking. Oddsen är väl inte sjukt höga på att han lagar ihop sin kycklinggryta, fast den är visserligen väldigt god.


Igår såg jag på Idol tillsammans med min syster och Alikan. Då lagade vi halvspecial och njöt av en skön kväll tillsammans.

Under programmet var det en deltagare i Idol som sa något i stil med:

”Jag vill försöka se fram emot någonting varje dag”.

 

Det tyckte jag var förbannat bra sagt och det är exakt vad jag har gjort idag – sett fram emot mat/umgås/fotbollskvällen med mina kompisar.

Det kommer att bli "Vuxna män som gör saker tillsammans". Med andra ord Champions League-night med en viss Fylking som lagar en massa mat till Räkan, Matte, Joel, Hula och Väggen. Kan bara bli världsklass!



The Gang som ska ha CL-kvällarna med käk. Minus Eddie och Jon. Men vi har förstärkt med Hula.






//
Joel

Kommentarer
Postat av: Eddie

ÅÅÅÅÅÅÅ vad avundsjuk jag blir! Jag vill också vara med o laga mat och kolla CL med världens finaste gubbar! Saknar er

2010-09-30 @ 14:53:05
Postat av: Joel

Du är allt välkommen Eddie-boy :)

2010-10-03 @ 20:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback