En maträtt, "Foppen" och en bra trio med låtar

Efter en veckas semester från bloggen är jag back in business.
Ännu en arbetsvecka har flugit iväg och anledningen till min bloggtorka stavas…
Träning.

 

För tillfället är det mitt allt. Jag har aldrig varit så fokuserad på att sova, dricka och träna rätt. Det är väldigt krävande och det tar tid. Därför är bloggen en av de saker som fått tagit stryk, men nu är jag tillbaka.

 

Vad har vi då att läsa upp?
Hmm, i veckan har det handlat om Champions League. Det har dessutom varit ett annorlunda inslag – jag har lagat mat till sex hungriga karlar. Det har varit ”Män som gör vuxna saker tillsammans” och onsdagen tillbringades hemma hos mig där jag agerade kock.

Receptet till huvudrätten:
Egengjorda klyftpotatis
Kycklingfilé
En specialsås a’la Joel

 

Kryddor och dylikt vågar jag inte berätta för då kommer min rätt snart att synas ute på storstädernas restauranger. 

Efterrätt:

Arsenal – Barcelona. Den smakade inte heller fy skam!

 

Lite fredagsmusik får man ju unna sig också. Låten som går om och om igen är för tillfället den här…

 

Eller snarare, de här, för låten görs i tre bra versionen. Det är bara att välja och vraka!

 

 











Sist men inte minst. En grym hyllning till vår allas Peter ”Foppen” Forsberg. En helt underbar tribute till den bästa svenska hockeyspelaren som jag någonsin har fått uppleva. Enjoy.





// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback