Gitarr på hög och låg nivå...

Jahopp, då var man en fullärd gitarrist efter min första lektion någonsin.
Säg så här…
Det kommer att ta tid att bli skicklig, herrejävlar.

 

Först och främst, det var riktigt skoj att ”spela” gitarr. Det gick inte jävligt bra, men det funkade trots att jag spelade skadad. Skar mig nämligen på en gammal rakhyvel under tisdagsmorgonen och fick därmed lira fast bandagerad av ett plåster på toppen av höger långfinger.

 

Till att börja med handlade det mycket om ABC-stuff. Ackord, hur man skulle hålla och lite noter. Nu väntar lite gitarr-läxa som jag måste se till att lära mig ”Tom Dooley” och en Astrid Lindgren-dänga.

 

En som däremot kan spela ordentlig gitarr och sjunger ungefär lika bra är Amos Lee.


My new favourite. 

Man blir inte direkt superpeppad av hans låtar, men det är verkligen softa att lyssna på samtidigt som man sitter och knappar vid datorn.

 

Här har ni mina fyra ögonstenar för tillfället. Alla från hans senaste album ”Mission Bell”.

















// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback