Havin a laugh

Vilken avslutning på januarifönstret, helt sinnes!

Torres out.
Suarez and Carroll in.
Goodbye and welcome to Liverpool Football Club.

 

Känslorna är kluvna, men jag ska försöka redan ut vad jag tänker och känner i den här transfersoppan.


Fernando Torres hänger fortfarande kvar på väggen av mitt sovrum. Under åren han spelade för Liverpool älskade jag honom. Trots att han kommer från Spanien så kändes det som att han verkligen gillade LFC, på riktigt.

 

Efter hans enorma målfacit under de första säsongerna blev han snabbt en favorit hos mig och för ungefär två år sedan var han världens bästa anfallare. Men sedan drogs han med skador, gjorde en mellanmjölksäsong 2009/2010, och under VM var han inte alls att känna igen.

 

I höst och vinter har han gjort sina mål, men alla har ändå klagat för man vet vilken potential killen besitter.

 

Jag hade förstått, på riktigt, om han lämnat i somras eller till den kommande, men inte nu, när Liverpool är lite på G. Ny manager, nya ägare och en kompis på topp i form av Luis Suarez.

 

Men så helt plötsligt, tre dagar innan januarifönstret ska till att stänga, då slänger Torres in en transferbegäran, han vill bort från Liverpool.

 

Det är det som svider, han vill gå till vår ärkerival Chelski som jag nästan hatar mer än Man U och Everton. På söndag möts vi, Chelsea – Liverpool.

 

Torres har avslutat viktigt, bra och snyggt för Liverpool 81 gånger på 142 matcher, men det sista avslutet var fult och det stör mig.

 

Nu till det positiva.

Först värvades hypersnabbe Luis Suarez för omkring 230. Lite av en Torres-kopia. Extremt målfarlig, sjukt snabb och kämpar för laget och en favorit som jag under en lång tid hoppats att Liverpool skulle värva.
Tummen upp för nyförvärvet från Ajax.

 

We signed him from the Netherlands Suarez Suarez,
He'll bite you on the neck again Suarez Suarez,
He'll score a goal playing up front, he's better than the other c*nt
Luis Suarez Liverpool number 7.

 

Andy Carroll, den unge hästsvanspojken från Newcastle. Även han har under hösten blivit en favorit i mina ögon. Stor, stark, bra på huvudet, hård dojja – en spelartyp som Liverpool saknat sedan långe Crouchs dagar. Kort och gott en centertank med potential både på och utanför planen…

 

Kostar det så smakar det. 360 miljoner är ett överpris för Andy Carroll, men han är engelsman, ung och en spelartyp som behövs för att närma sig toppen. Den klassiska kombinationen mellan kvicke Suarez och Liverpools nya nummer nio tror jag stenhårt på.



 

Därför är jag extremt glad över de nya ägarna. När Suarez anlänt och Torres var på väg bort så trodde jag aldrig att spanjoren skulle ersättas, och plötsligt, pang, boom, tjoff – så hade Liverpool slängt upp drygt 300 miljoner på Andy Carroll som sedan höjdes till 360 miljoner.

 

Det ska de nya amerikanska ägarna ha en klapp på axeln för – att de visar att Liverpool FC fortfarande vill och kan utmana om titlar även i framtiden, det tycker jag värvningen av Andy Carroll understryker.

 

Folket som bor i Liverpool, Scousers, har en lite speciell humor och här bjuder de på några härliga citat som syftar på den senaste värvningskarusellen.

 

Breaking news! Fernando Torres deal falls through. He did not pass the medical test. The Doctors couldn't find a heart or a soul!! (Haha!!!)

 

Congratulations to Paul Konchesky whose joined a club that's won European Cups. Unlike El Nino, who hasn't. (Paul Konchesky är utlånad till Nottingham Forrest).

 

The grass isn't always greener, but the grass in Amsterdam seems to be of better quality than I thought. (Luis Suarez kom från Ajax).

 

El Ninny' move to Chelsea has broken down after his wife failed to agree personal terms with John Terry. (Love Scouse humor).

 

Our best period was without him (Fernando Torres). Both Champs League and FA Cup successes were. Fuck him. Saw him on Sly this morning holding up the shirt and smiling. No regrets about pissing off an institution, just a cheesy grin, a blue shirt and some graceless comments about top level club.

 

No class, no grace, just another two-bob football ripping the shit out of the game that's become a get-rich-quick scheme. He was in a position where the fans absolutely idolised him and he blew it. He'll find out Sunday what's he done. If he's paraded the away end should just turn their backs on him. (Det kan bli mycket känslor på söndag).

 

To me, he's as plastic and fake as the club he's joined.

Fuck him. Liverpool survived before him, we'll survive without him.

 

El Ninny outscored on the medal front by the likes of Igor Biscan, Scott Carson, Josemi, Jan Kromkamp and Antonio Nunez.

 

Sist men inte minst. Två frågor jag gärna vill ha svar på.

Om jag inte minns fel beställde Marcus ”Gummi” Andersson en Newcastle-tröja i höstas med ”Carroll #9” på ryggen. Vad säger du nu?

För ungefär två år sedan döpte Marthin ”Webbis” Hermansson sin hund stolt till ”Torrez”. Har jycken fått byta namn nu?

 

Liverpool FC – igår, idag, för alltid – You’ll Never Walk Alone.


// Joel

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Bränn Torreströjan och skaffa ingen annan. Jo, en Liverpooltröja med ditt eget namn på. För spelare kommer och går Har förresten själv en LFF-tröja med Hansson på ryggen. Vad gör jag med den? Nej klubbkänsla är något som utrotades för många år sedan. Det var bättre förr när Sjöbols AIK spelade på Järvevallen. Men då var det någon som kom på att man skulle bygga ett raffinaderi där...!

2011-02-05 @ 16:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback