Ibland älskar jag fotboll mer än vanligt

Chelski and Torres who?
The Blues – The Reds, 0-1.
Liverpool vann inte bara kampen på Stamford Bridges läktare överlägset, vi segrade även på planen.

 

Klockan tickade mot avspark. Jag såg alla inför-intervjuer, allt snack om Torres som tillsammans med Drogba och Anelka skulle bilda världens bästa anfallstriangel. Jag kokade verkligen, jag var så jävla peppad inför Chelsea – Liverpool.

 

Den gamla äckliga Champions League-slutspel-nervositeten gjorde sig påmind. Ett 3-5-1-1-Liverpool mötte ett Chelski som på pappret såg oslagbara ut.

 

Bollen hittade Meireles som i sin tur fixade lädret i mål. 0-1, med ungefär 20 minuter kvar. Mina naglar tog stryk, min röst, mina nerver, de sista minuter gick lika långsamt som i kyrkan. Fotboll är inte kul när det blir en sådan nervositet och spänning.

 

Men det hela gick vägen.

 

Fuck off Chelsa! Fuck off Chelsa! Fuck off Chelsa!

 

På tal om annat...

 

… så var det väl ingen större skräll att David Karlsson och Joel Hansson vann ”turneringens prestation” under SAIS Mix Cup 2011.

 

… har jag idag varit hos mamma, Isabel och Anders och haft roliga timmen. Solsidan och Time Out. Holy Sunday.

 

... det var ett mirakel att Dortmund – Schalke lirade 0-0 i Ruhr-derbyt. Vem köper världens bästa målvakt i sommar, Manuel Neuer?


… såg Newcastles upphämtning. 4-4 med bud på segermål, damn!

 

… så möter vi Gunnilse i Svenska cupen i mitten av mars. Om vi vinner där väntar ett visst lag från Göteborg som kallar sig för Örgrytes IS. Det hade varit något det…



// Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback