Juni, juli, augusti - allt är så mycket enklare då

Dagens tankar har bildats tack vare en något annorlunda kedjereaktion.
Den ser ut ungefär så här.
Först nådde det dåliga vädret oss, sedan läste jag ett roligt Facebook-inlägg och plötsligt började jag att längta efter sommaren.

Resultatet blev följande ord och tankar.

 

Ja det är nästan som man har glömt bort hur det är. Att vara lite brun, gå i shorts, spana lättklädda damer, gå på Havsbadet, festa, grilla, gå på konserter, ha semester.

Det jag tänker på brukar kallas för den varmaste årstiden.

 

Och när det handlar om musik så är Lars Winnerbäck sommar för mig. Har tappat räkningen hur många gånger som jag nu har sett honom live, men jag har inte varit på min sista.

 

Sitter just nu och lyssnar på lite liveklipp från hans konserter.

 

De är inte jävligt dåliga om man vill uttrycka sig ironiskt…


På tal om Winnerbäck... 

… i februari var det bottenfryst i Mälaren, Gö-Gö-Gö-Götgatan var grå och kall av seklets värsta vinter.



  

Om ni inte redan förstått det…

 

Jag vill ha sommar nu.

 

Bums!

 

Sist men inte minst: Glädjande nyheter.


// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback