En dag att minnas

Den 22 januari var dagen som jag stod i centrum – ännu mer än vanligt.

I lördags fyllde jag 23 vintrar och jag hade tagit mitt ansvar, mogen som jag blivit – jag ställde till med ett kalas.
Utan att riktigt tänka mig för…

 

Vi börjar i fel ände. Först, jag sitter just nu och plitar ner bokstäver med hjälp av ett nygammalt tangentbord. Tack den som spillde en grogg över mitt gamla, men jag är inte förbannad.

 

Nej, nej, nej.

 

Allt annat blev ju så klockrent och farligt bra, ett tangentbord kan kvitta. Tidigt under veckan ringde jag några samtal för att samla släkt och vänner i min lya på Valbogatan. Det är en tvåa på 56 kvadratmeter och jag tänkte mig väl inte för…

 

Klockan blev kväll och plötsligt satt vi där hela bunten – 20 personer med en ålder differens mellan 19 och 79 år. Lägenheten var fylld till max.



Mina kära släktingar: Farmor, pappa, mamma och mormor.


Att dricka tillsammans med föräldrar och äldre personer är så galet härligt och kul. Det är en mix som är oslagbar och den här kvällen kommer jag att minnas länge. Visst, jag var huvudpersonen, jag kände alla bäst, det var jag som uppskattades, men min känsla är ändå att de flesta hade en förbannat rolig kväll på Valbogatan.

 

Om inte annat så vittnar tiden som vi gick till Sjökanten på att det var en rolig kväll. Först kvart i ett vandrade hela skaran bort till krogen och med på tåget var min kära pappa.

 

Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva det jag fick. Aldrig. Runt 01.00-snåret stod vi där, vänster fram och dansade, Hansson-trion, syskonen Isabel och Joel tillsammans med vår far Ulf, 51 år.



Father, sister and brother at the Seacornet to the left.  


Sist men inte minst, tusen tack allesammans som kom, alla som messat, alla som ringt, alla som skrivit på Facebook. Ni gjorde min 23-årsdag till något att komma ihåg trots att det inte är någon speciell ålder.



Marie, Jönsson, Sjöberg och Anna.



Gubben, Joel, Matte, Fylking, Räkan och Hula sänkte några groggar tillsammans.



Josefin och Isabel kan det där med att vela.



Jonte, längst till vänster, tog hand om första priset i det exklusiva lotteriet - filmen Inception.



Va fan. Mina föräldrar. Det är inte konstigt att man är som man är...



Två av mina största favoriter. Jönsa och pappa är kingiga.



Lite extramaterial...

Lite sång...

Ännu mer sång...




Nu glömmer vi födelsedagskalaset och hoppar jämfota över till en söndag som man skulle kunna skriva böcker om.

 

Först vill jag varna er, se aldrig filmen ”För kärleken”. Runt lunchtid så kom Isabel och Marie till min bakruslägenhet för att mata gamarna Joel och Jönsson med pizza. Dessutom hade vi givit dem förtroende att hyra film.

 

Det skulle vi inte gjort…

 

Efter mycket städning gick jag ner till mamma för att kolla på handboll och nu är det som i gamla tider. Minnena kommer tillbaka och det är verkligen skoj att se hur de yngre tar för sig som Ekdahl Du Rietz, Carlén, Ekberg och inte minst Sjöstrand som alla är 21-23 år.

 

Att slå Kroatien är inte bra. Det är förbannat bra och nu väntar semifinal! Jiha!

 

Efter handbollen fick jag sitta kvar i soffan, nästa program i Tv-tablån var ”Solsidan”. Jag ville ge det en chans eftersom jag aldrig tidigare sett det, samtidigt som alla pratar så gott om komediserien.

 

Den här gången blev jag inte besviken, jäklar så roligt det var! Och jag kan lova att det inte var sista söndagen som jag satt bänkad och såg Solsidan.

 

I fredags lyssnade jag på Morgonpasset i P3. I vanlig ordning tjötade de om allt och lite till. Bland annat om Lily Allen och den ”gamla” låten ”Not Fair”. Biten spelades och jag höjde till högsta volym. Farligt bra grejer.

Dagens låt:

Lily Allen - Not Fair


// Joel


Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

Grattis igen! Du är min favorit-23-åring!

2011-01-24 @ 00:24:06
Postat av: Räkan

Tack för senast Joel!

Säg te om du ska ha hjälp å käka upp "blomtårtan"! ;)

2011-01-24 @ 08:57:04
Postat av: skarven

Bedrövligt att man inte va bjuden...här ordnar man jobb och grejer...fan av besviken man är......

2011-01-24 @ 10:15:58
Postat av: Nisse i Bläsen

Han ville ju inte ens ha jobbet...!

2011-01-24 @ 18:16:18
Postat av: Joel

Hej alla hungriga och besvikna själar. Vad det gäller tårtan så är den redan uppäten, men Räkan, tack för din artighet :)



Skarven, vänta bara, dig ska jag ordna ett special-födelsedagskalas för, enbart för oss två, så dig har jag inte glömt om du någon gång har varit nära på att tvivla...



Kärlek mates!

2011-01-27 @ 13:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback