Ett hopplock av allt och lite till

Man får ta det man har och ikväll är byxorna i stort sett tomma.
Men va fasen ibland får man koka soppa på en spik.

 

Det är måndag igen och rutiner, rutiner och åter rutiner. Man står upp, duschar, letar kläder, lägger vax i håret, kokar två ägg, äter sin havregrynsgröt, en banan, bläddrar igenom morgontidningen, borstar tänderna, tar bilen till jobbet strax före 08.00.

Efter åtta timmars arbetsdag åker jag bara hem och hämtar väskan innan jag beger mig till Brastad för två timmars träning. I regel är jag hemma runt 21.00 och då ska man äta, kolla Tv, lyssna på Spotify och göra alla måsten.

 

Därefter är man ganska mör och sängen skriker och rycker i en för att man ska orka ytterligare en dag… även den… full av rutiner.

 

Men imorgon bryter jag mönstret en aning. Jag ska hoppa träningen och åka till Stenungsund för att jobba, Viking spelar seriefinal mot Stenungsund Stingers. Vinner Viking eller spelar lika är de i stort sett klara för play off. Skulle de däremot förlora har de lika många poäng, med Lysekil har ändå ett litet försprång tack vare en betydligt bättre målskillnad.

 

Jag har en vän, han älskar bea-sås mer än någon annan i världen, han har ett favoritlag i världens alla ligor, det var han som fixade jobbet till mig på Svea Energi där jag sa upp mig under min tredje arbetsdag.

 

Hans namn är Andreas ”Skarven” Gustavsson och är en av alla tränare i hårdsatsande Slättens IK i division 7. Ikväll skrev han till mig på Facebook-chatten om hans nya träningsmetoder och det på äkta ”Lysekilska”…



Kingen - Andreas "Skarven" Gustavsson.


Skarven: Tränat idag?

Joel: japp

Skarven: gött

Joel: så e lite mör

Joel: hur kör ni med slätta nu?

Skarven: jag me vi träna i söndags!

Skarven: söndagar och ons...sen individuellt på söffa

Joel: :D

Joel: hahahahahahahahaha!

Skarven: ja den träningsformen har jag infört

Skarven: bra som fan

Joel: vilken ideologi :D bästa jag hört!

Skarven: ja de e ju så återhämtning! e lika vektigt!

 

På tal om annat…

 

… äntligen har jag fått tummen ur och tagit bort plasten på min telefon.

 

… om bara några minuter trillar ett antal tusenlappar in på kontot. Älska den 25:e varje månad!

 

… ägg har blivit min nya mat-favorit.

 

… nu har jag fått ett par dagar på mig att smälta födelsedagskalaset. Men en fråga återstår. Hur kunde mitt vardagsrum med en stor soffa, bord, ett tiotal stolar, förvandlas till ett dansgolv där 3-4 par kunde bugga efter midnatt? Räkan, ta tag i detta nu och förklara…

 

… sist men inte minst så hoppas jag att mitt hopplock till blogg funkade.

 

… ja just det, höll på att glömma. Jag slog precis rekord sätt till antal unika läsare under ett och samma dygn – hela 88 stycken! Tusen tack allesammans! Och än är inte dygnet slut… men det är däremot dagens rader…

 

// Joel

Kommentarer
Postat av: skarven!!

HAHA!! söt du e!

2011-01-28 @ 12:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback