Följder av att inte kunna behärska sin ilska

Det är ge och ta i LP-huset.

Kort sagt, Christian Lycke, Gabriel ”Gabbe” Berndtsson och Joel Hansson har gjort upp i…

Pingis.

 

För ett par månader sedan var jag och Gabbe hemma hos hans föräldrar på Skaftö och hämtade ett normalstort pingisbord som vi kunde få lite skoj med efter arbetstid.

 

Pingisbordet kommer upp på LP när vi har lite pappersrullar inne, det får liksom inte plats annars.

 

Klockan slog 17.00 och ännu en arbetsdag var över. Det var dags för dagens höjdpunkt – pingis mot mina arbetskamrater Gabbe och Lycke som under hela dagen kaxat om att de minsann skulle vinna överlägset.

 

Vinnaren stod kvar och vi lirade först till fem vunna bollar. Först slog jag Lycke, det var jämnt, det ska erkännas, men jag vann till slut trots hans alla tröttsamma och fega skärbollar, han kan nämligen ingenting annat slag.

 

Nästa match, mot offensiva Gabbe som slår på allt och lite till, vann jag även den.

 

Jag fick fortsätta stå kvar vid bordet, Lycke, Gabbe, Lycke, Gabbe, Lycke, Gabbe. Jag vann allt som var och de försökte på alla sätt att stoppa min framfört samtidigt som de bubblade av ilska inombords.

 

Men efter omkring 25 raka segrar tog det roliga slut när inte Lycke kunde kontrollera sin ilska.

 

Ibland säger en bild mer än tusen ord…

 

 


Under veckan köpte den gode Lycke ett nytt rack och imorgon fredag säger han sig vilja ha revansch. Vi får väl se om han vinner eller om det blir fler rack i flisor…

 

Imorgon blir det Old House under kvällen. Har bokat ett bord för tio personer på nedervåningen där vi först ska käka, dricka och kolla handboll, Sverige – Frankrike. Direkt efteråt börjar bröderna Marcus och Pontus Andersson (En av varje) att börja lira Music Quiz och därefter får vi se var kvällen bär oss. 






 

Det var allt för idag. Vi ses när vi ses. Ha det gött! Hajhajhaj!

 

// Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback